خرید انگشتر طلا شیک زنانه سلیقه بسیاری از خانم‌هاست. حلقه‌ها و انگشترها نقش مهمی در شیوه پوشش زیورآلات افراد مختلف دارد. نه تنها برای زنان بلکه برای مردان زیادی هم اینطور است. اما بسیاری از ما سابقه و تاریخچه انگشتر طلا را در زندگی‌ نمی‌دانیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم نه تنها در مورد انگشتر طلا شیک زنانه بلکه در مورد عقبه تاریخی آن نیز صحبت کنیم. در این مقاله از گالری طلا آرامه تهران همراه شوید تا با هم به مرور این موارد بپردازیم.

انگشترها تقریباً در همه فرهنگ های جهان ظاهر می شوند و بیش از شش هزار سال است که برای اهداف متعددی وجود دارند و نیازهای تزئینی، عملی و نمادین را برآورده می کنند. از آنها برای مهر و موم کردن مکاتبات، احراز هویت اسناد و البته برای گرو گذاشتن یک قلب به قلب دیگر استفاده شده است. اغلب حلقه ها به عنوان نمادهای نمادین ایمان مورد استفاده قرار می گیرند، برای یادبود دوستی ها، احترام به کسانی که ما را ترک کرده اند و به عنوان طلسم هایی برای محافظت در برابر نیروهای شیطانی استفاده می شده است. حلقه ها نیز به عنوان مدرک ملموس قدرت و ثروت مورد استفاده قرار گرفته اند. به طور معجزه آسایی، حلقه‌های تمام دوره‌ها با ارائه بینش تاریخی ارزشمندی از فرهنگ‌های مختلف و به‌عنوان جدول زمانی مضامین و مواد اصلی طراحی باقی مانده‌اند.

حلقه های باستانی و کلاسیک  – انگشتر طلا شیک زنانه

مصریان باستان حلقه‌های اسکراب را می‌پوشیدند که به طرز پیچیده‌ای از سنگ‌های مختلف از جمله کارنلین، لاجورد، آمیتیست، فیروزه و غیره تراشیده می‌شدند و به سادگی با سیم نقره یا طلا رزوه می‌شدند. آنها اغلب در سمت صاف اسکرااب با هیروگلیف های تزئینی، نمادهای محافظ یا عناوین حک می شدند. حلقه ها نه تنها به عنوان نمادهای قابل مشاهده از رتبه و قدرت، بلکه به عنوان ابزاری برای احراز هویت اسناد خدمت می کردند. مصریان حلقه‌ها را به‌عنوان امضا یا برای اهداف مذهبی و طلسمانه به‌جای تزئین صرف می‌کردند. حلقه‌های اسکاراب نیز توسط یونانیان و همچنین حلقه‌های مهر حکاکی شده با نقوشی از طبیعت و چهره‌هایی از اساطیر و ادبیات استفاده می‌شد. اینها با جواهراتی که به دلیل زیبایی، کمیاب بودن و خواص طلسم‌آمیزشان ارزشمند بودند، ست شده بودند. یونانیان از حلقه‌هایی به عنوان نشانه‌های محبت و عشق استفاده می‌کردند که اغلب با نمادهایی که اروس یا آفرودیت را نشان می‌دادند حکاکی می‌شدند. از همان زمان انگشتر طلا شیک زنانه به عنوان یکی از نمادهای زنانگی شناخته شد.

انگشتر عتیقه طلای عیار مرتفع قرن هجدهم

در اوایل جمهوری روم، اولین حلقه ها از آهن ساخته شده و به عنوان مهر و موم عمل می کردند. حق پوشیدن انگشترهای طلا در ابتدا بر اساس وضعیت، به عنوان مثال برای سناتورها، و تنها در زمان خدمت به عنوان سفیران جمهوری مجاز بود. در سال‌های آخر امپراتوری روم، حق پوشیدن حلقه‌های طلا به همه غیرنظامیان اعطا شد و مردان و زنان برای پوشیدن حلقه‌های طلای سنگین با جواهرات کمیاب و گران‌قیمت که ثروت و موقعیت را نشان می‌داد، می‌آمدند. در قرن اول پس از میلاد، هر انگشت ممکن است با چندین زینت آکنده باشد.

اعتقاد بر این است که رسم تعویض حلقه به عنوان نشانه نامزدی از رومیان سرچشمه گرفته است. حلقه‌های ازدواج اغلب تصویری از دو دست راست را نشان می‌دادند که به‌عنوان نمادی از ازدواج به هم گره می‌خوردند و بر روی انگشت چهارم دست چپ می‌بستند، با این اعتقاد که این انگشت دارای رگ است، ورید آموریس که مستقیماً به سمت قلب می‌رود. یکی دیگر از نقوش محبوب، گره ازدواج یا گره هرکول بود، طرحی ساده و نمادین از دو طناب در هم تنیده که احتمالاً منشأ عبارت «گره زدن» است.

شاید سبک انگشتری که بیشتر با رومیان مرتبط است، حلقه امضا بود. کتیبه هایی با سر عاشقان رو در رو در حلقه های مهر به عنوان حلقه ازدواج استفاده می شد. حلقه‌هایی که برای مهر و موم کردن اسناد رسمی مورد استفاده قرار می‌گرفتند دارای سنگ‌های جواهر هستند که اغلب با پرتره صاحب آن حکاکی می‌شد. حلقه‌های مهر بزرگ و پرآذین نیز برای اهداف صرفاً تزئینی استفاده می‌شد که جنبه‌های زندگی روزمره، چهره‌های خدایان و فرمانروایان و پرتره‌های شاعران و فیلسوفان را به تصویر می‌کشید.

حلقه های قرون وسطی

در قرون وسطی دست‌ها اغلب با هر انگشت، از جمله انگشت شست، که اغلب با چندین حلقه در مفاصل مختلف تزئین می‌شد، جواهرات زیادی می‌کردند. گاهی حلقه‌ها را روی تسبیح‌ها می‌زدند، به کلاه می‌چسبانند، با طناب یا روبانی که دور گردن می‌بندند یا دور بازوها می‌بندند آویزان می‌شوند. محبوب ترین سنگ های قیمتی یاقوت کبود، گارنت، یاقوت، آمیتیست و کریستال سنگ و تا حدی الماس بودند.

در اواسط دهه 1300 در اروپا، انگشتر پوشی چنان نمادی از رتبه بود که قوانینی در تلاش برای تنظیم پوشیدن آنها وضع شد. حلقه‌های طلا و نقره که با جواهرات گرانبها ست می‌شوند باید برای خانواده‌های سلطنتی و اشراف و فلزات پایه مانند اسپند، برنز طلایی و آلیاژ مس برای آنهایی که منشأ رایج‌تری دارند، در نظر گرفته می‌شد.

در قرن پانزدهم تنظیمات با قاب صدفی که گوهر را احاطه کرده بود با طرحی شبیه گل که اغلب توسط شانه‌های تزئینی‌تر حمایت می‌شد، پیچیده‌تر شده بود. نقوشی مانند طومار، برگ، گل و اژدها با نیلو و مینا تزئین می شد. سنگ‌های قیمتی نه تنها به دلیل ارزش و زیبایی ذاتی، بلکه به دلیل خواص طلسمانه‌شان انتخاب می‌شوند، و اعتقاد بر این بود که تماس مستقیم سنگ با پوست این فواید دارویی یا تعویذی را تقویت می‌کند.

انگشتر طلای عتیقه ست باستانی Intaglio.

حلقه‌های علامت در قرون وسطی به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گرفتند و سنگ‌ریزه‌هایی که توسط صنعتگران رومی و یونانی باستان حکاکی شده بودند، بسیار ارزشمند بودند و باعث احیای هنر سنگ‌تراشی در قرن سیزدهم شدند. قاب و حلقه ها اغلب با نام صاحب و عبارات مختلف به زبان لاتین یا فرانسوی حک می شد. در قرن پانزدهم، همه کسانی که حق داشتند از علامت‌های هرالدیک که نشان‌ها و نشان‌های دیگر را نشان می‌داد استفاده می‌کردند. یک پیشرفت قابل توجه، نشان کریستال فویل شده بود که دارای یک کت رنگی روشن بود که زیر کریستال حکاکی شده رنگ آمیزی شده بود و رنگ ها را در هنگام فشار دادن به موم دست نخورده نگه می داشت.

در قرون وسطی، شکوفایی جوانمردی و عشق درباری به این معنی بود که حلقه‌های دوستی و عشق که با احساسات محبت نوشته شده بود رایج بود. یا به طور معمول در فرانسوی، زبان عاشقانه، زبان مورد علاقه بود. حلقه شعر با طرح های میناکاری شده ساده از برگ، گل و قطره اشک، بیانگر احساسات لطیف و با عباراتی مانند mon cuer avez (تو قلبم را داری)، due tout mon couer (با تمام وجودم) و amor vinicit تزئین شده بود. omnia (عشق همه چیز را تسخیر می کند).

حلقه‌های محبوب دیگر احساسات در این دوران، حلقه گیمل (از کلمه لاتین gemellus به معنای دوقلو) بود که از حلقه‌های دوتایی یا سه‌گانه در هم تنیده شده بود که نشان‌دهنده پیوندهای دوستی و عشق است، و حلقه ازدواج یهودیان، حلقه‌ای طلایی بسیار میناکاری‌شده و فیلیگرین که گاهی اوقات نشان می‌دهد. خانه های مینیاتوری نماد خانه عروسی یا معبد اورشلیم. این حلقه ها اغلب برای استفاده نمادین در مراسم ازدواج در نظر گرفته می شد.

حلقه های رنسانس

کار طلا در دوران رنسانس به سطوح جدیدی از هنر و طراحی رسید. نیمکت جواهرساز بهترین محل تمرین برای دستیابی به عمق جزئیات و دقتی بود که مشخصه برجسته ترین هنرمندان دورانی مانند نقاش و مجسمه ساز دوناتلو، نقاش بوتیچلی و مجسمه ساز بنونوتو سلینی بود که به عنوان زرگر آموزش دیده بود. مجسمه‌سازی و نقاشی بر جواهرات و حلقه‌ها غالباً در نقوش عربی با شانه‌های مجسمه‌سازی شده از طرح‌های فیگولار و گل تزئین می‌شدند و با تکنیک‌های پیچیده‌تر از جمله en ronde bosse میناکاری می‌شد. (برای خرید انگشتر طلا شیک زنانه به فروشگاه گالری آرامه تهران مراجعه نمایید.)

نوآوری دیگر حلقه‌های لولایی حاوی محفظه‌هایی برای مواد معطر بود که طراحی بسیار مفیدی برای مقابله با حملات بویایی روزانه در این دوره بود. برای کسانی که توانایی خرید آن ها را داشتند، سنگ های رنگی محبوبیت خود را حفظ کردند که محبوب ترین آنها یاقوت، یاقوت کبود و زمرد بود. مد بالا در اواخر رنسانس شامل یقه‌های ظریف، آستین‌ها و سرآستین‌های بزرگ، و محدودیت‌هایی برای استفاده از جواهرات بود. از سوی دیگر، حلقه‌ها تحت تأثیر این مدها قرار نداشتند و می‌توانستند آزادانه از آن‌ها لذت ببرند.

حلقه‌های مهر بسیار تزئینی دوره رنسانس، نقاشی‌های پرتره‌ای از فرمانروایان معاصر اروپایی مانند هنری هشتم انگلستان و امپراتوران روم را نشان می‌داد. آنها بسیار ارزشمند بودند. این ها یا به تازگی توسط هنرمندان چیره دست تراشیده شده اند یا از دوران باستان حفظ شده و در مکان های بسیار حجاری شده و میناکاری شده قرار گرفته اند. حلقه‌های مهر هرالدیک به‌عنوان ارثی‌هایی که نشان‌دهنده تبار و نسب خانواده بودند، بسیار ارزشمند بودند. سنگ خون به عنوان یک سنگ قیمتی مناسب برای این منظور در نظر گرفته شد و در تنظیمات ساده تری قرار گرفت. حلقه‌های امضایی که نشان‌های اصناف یا بازرگانان را نشان می‌دادند ساده‌تر بودند و بیشتر برای استفاده سنگین طراحی شده بودند. حلقه‌های اولیه با طراحی دقیق‌تر نیز با حروف اول که با گره به هم مرتبط می‌شوند محبوب بودند و گاهی اوقات به عنوان حلقه ازدواج با حروف اول نامزد در هم تنیده می‌شدند.

ست فرشته اولیه با حلقه پایه آنتیک طلای زرد 18 عیار.

حلقه‌های عشق و دوستی کوپید را با تیر و کمان خود نشان می‌دادند و غیرمعمول‌تر از آن گوسفندی بود که دیتانی می‌خورد، گیاهی که اعتقاد بر این بود که زخم‌ها، از جمله زخم‌های ناشی از تیر عشق را درمان می‌کند. انگشتر پوزی با کتیبه‌هایش محبوبیت خود را حفظ کرد و به طور فزاینده‌ای در سرستون‌های رومی، در داخل گروه پنهان بود و هم به عنوان نشانه عشق و هم به عنوان گروه عروسی استفاده می‌شد.

یادآوری مرگ و میر قریب الوقوع از دیرباز موضوعی در جواهرات، به ویژه در حلقه ها بوده است. در دنیای باستان، معمولاً از نمادهایی مانند اسکلت، جمجمه و مجسمه های کوپید استفاده می شد. شعارهای مربوط به ماهیت گذرا زندگی و لذت های زودگذر آن معمولاً با تصویرسازی همراه بود. قرون وسطی مضامین یادگاری را با تأکید بر زندگی عادلانه و اخلاقی در انتظار قضاوت الهی القا کرد. این امر تا دوره رنسانس ادامه یافت و حلقه‌ها با تابوت، اسکلت، ساعت شنی و جمجمه تزئین شدند و موضوعات یادگاری نیز در حلقه‌های امضا مورد استفاده قرار گرفتند. اگر قصد خرید انگشتر طلا شیک زنانه دارید سری به فروشگاه طلا گالری آرامه در مرکز تجاری اپال بزنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *