طرح قلب در جواهرات

خرید زنجیر طلای شیک زنانه انتخاب بسیاری از زنان و مردان است. زنجیر طلا یکی از رایج ترین روش های استفاده از طلا در جواهرات است. با این حال، اکثر مردم این اشتباه را مرتکب می شوند که فکر می کنند زنجیر طلا یک کالای ساده تک انتخابی است. نه کاملا. زنجیرهای طلا در سبک‌ها و طول‌های مختلفی وجود دارند و انتخاب یکی از آنها می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. چه از آن برای نگه داشتن یک آویز استفاده شود و چه برای استفاده به عنوان یک زنجیر ساده دور گردن، در اینجا 8 نکته مهم وجود دارد که باید هنگام شکار یک زنجیر طلای عالی به خاطر بسپارید.

نکته 1: انواع زنجیر طلای شیک زنانه را بشناسید

انواع مختلفی از زنجیر وجود دارد که برای اهداف و شخصیت های مختلف کار می کنند. برخی از زنجیرها ظاهری مردانه دارند در حالی که برخی دیگر کاملاً زنانه هستند. برخی قادر به مقاومت در برابر سایش روزانه هستند و برخی دیگر بهتر است آویزها را در دست بگیرند. دانستن دلیل خرید زنجیر به شما کمک می کند تا نوع مناسب را انتخاب کنید.

هنگان خرید طلای شیک زنانه، انواع آن‌ها را بشناسید:

زنجیر مهره ای یا توپی

این انواع زنجیره ها دارای دانه های گرد کوچک فلزی هستند که یا با فاصله ای از یکدیگر فاصله دارند یا فقط با یک فضای کوچک به هم متصل شده اند تا امکان حرکت را فراهم کنند. زنجیر توپ به خصوص با برچسب سگ برای مردان بسیار محبوب است. شما می توانید ضخامت مهره را انتخاب کنید که به طور کلی بین ضخامت 1 تا 2 میلی متر متغیر است.

برای خرید زنجیر طلای شیک زنانه به این لینک مراجعه کنید.

زنجیر جعبه ای

این نوع زنجیر دارای حلقه های مربعی «جعبه» است که معمولاً به عنوان گردنبند برای آویزها و دور مچ دست با ساعت استفاده می شود. نکته خوب در مورد زنجیر جعبه این است که تعمیر آن نسبت به انواع دیگر زنجیر راحت تر است. اگر یک “جعبه” شکسته شود، می توان پیوند را جایگزین کرد یا زنجیره شکسته را با پیوندهای باقی مانده دوباره وصل کرد. زنجیر باکس در بین خانم ها محبوبیت دارد و اندازه آنها از 0.5 میلی متر تا 1.5 میلی متر است.

زنجیر کابل

این احتمالاً ساده‌ترین نوع زنجیر طلایی است و بسیار شبیه یک نسخه کوچک از یک زنجیر آهنی معمولی است. زنجیرهای کابلی ساده اما ظریف، بیضی های یکسان و یکنواخت در هم قفل شده دارند. این زنجیر هم برای آقایان و هم برای خانم ها محبوب است و ضخامت آن متناسب با هر سبکی است.

فیگارو

این یکی دیگر از زنجیره‌های بی‌تفاوت جنسیتی است، اما از زنجیره‌های کابلی جذاب‌تر است. فیگارو که در ایتالیا نشات می گیرد، از یک الگوی متناوب از پیوندهای مسطح با اندازه های متفاوت تشکیل شده است. معمولاً الگوی 2 یا 3 پیوند کوتاهتر به دنبال یک پیوند طولانی تر است. زنجیر فیگارو معمولا برای گردنبند و همچنین دستبند انتخاب می شود.

لنگر یا زنجیره دریایی

این زنجیره از بیضی های به هم پیوسته با میله ای تشکیل شده است که در مرکز هر بیضی قرار دارد. زنجیر لنگر یا مارینر در عرض های مختلفی وجود دارد که اندازه های ضخیم تری در بین مردان رایج است. یک نسخه مدرن به نام puffed mariner وجود دارد که این روزها نیز بسیار محبوب است.

زنجیر طناب

این مانند یک زنجیر “حمایت کننده” عمل می کند زیرا به طور پیچیده ای طراحی شده است تا شبیه یک طناب واقعی باشد. این ها بیشتر با آویز پوشیده می شوند که نقطه کانونی واقعی است.

زنجیر مار

از حلقه‌های کوچک، بشقاب‌ها یا نوارها، زنجیره‌های مار به هم نزدیک می‌شوند تا ظاهری لوله‌مانند پیوسته را ایجاد کنند که شبیه پوست مار است. اینها بسیار ظریف اما بسیار انعطاف پذیر هستند و به خوبی یک آویز را تکمیل می کنند.

اسپیگا یا زنجیره گندم

اسپیگا، به معنای گندم، از رشته های ظریف بافته شده از حلقه های بیضی شکل پیچ خورده تشکیل می شود. زنجیر شبیه یک نوار طلایی نرم است. این گردنبند به دلیل الگوی پیچیده ای که دارد در بین خانم ها بسیار محبوب است. ظاهری ظریف و شیک دارد و می توان آن را به تنهایی یا با آویز پوشید.

زنجیر سنگاپور

این یکی از ظریف ترین و زیباترین انواع زنجیر است. ساخته شده از الیافی که بافته شده و به هم پیچیده شده اند، این یک زنجیره کلاسیک است که به دلیل دوام و استحکام شناخته شده است.

نکته شماره 2: مقاومت زنجیر را بشناسید.

در هنگام خرید طلای شیک زنانه دانستن مقاومت آن اهمیت زیادی دارد. اگر هدف اصلی شما از یک زنجیر پوشیدن روزانه است، سوال شماره یک این خواهد بود:

قوی ترین زنجیر چیست؟

از بین انواع زنجیرهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، قوی ترین آنها آنهایی هستند که از LINKS ساخته شده اند، مانند کابل، فیگارو و انکر. اینها به دلایل زیر قوی ترین هستند:

پیوندها به صورت جداگانه لحیم می شوند

آنها را می توان ضخیم تر کرد (و بادوام تر) و همچنان انعطاف پذیری یک زنجیر طناب را حفظ کرد

با توجه به موارد فوق، آنها نقطه خمشی ندارند – به این معنی که شکسته نمی شوند و می توانند هر نوع فعالیتی مانند خم شدن، پیچش، تا شدن یا گره خوردن را تحمل کنند. در موارد نادری که یک پیوند شکسته شود، زنجیره را می توان با جایگزینی پیوند یا اتصال مجدد پیوندهای باقی مانده تعمیر کرد. البته باید به خاطر داشته باشید که این فقط در مورد فلز با کیفیت صدق می کند. هر جواهراتی که از مواد نامرغوب ساخته شده باشد، صرف نظر از طرح، به مرور زمان خراب می شود. اما چگونه معامله واقعی را از موارد نه چندان عالی جدا کنیم؟

نکته 3: زنجیر توپر در مقابل زنجیر طلای توخالی

سه نوع ماده وجود دارد که یک زنجیر طلا می تواند از آن ساخته شود: طلای جامد، طلایی پر شده و روکش طلا.

می پرسی اینها چیست؟

برای یک بینش دقیق، راهنمای جامع ما در مورد طلا را بررسی کنید. در اینجا فقط یک طرح کلی است:

زنجیر توپر

طلای جامد – طلای جامد لزوماً به این معنی نیست که زنجیر از 100٪ طلای خالص (24 عیار) ساخته شده است. این می تواند 22K، 18K، 14K یا 10K باشد. از این میان طلای 18 و 14 عیار بهترین ترکیب زیبایی و استحکام را دارند. کاراتاژ طلای بالاتر منجر به زنجیر ضعیف‌تر می‌شود در حالی که کاراتاژ پایین‌تر منجر به زنجیره‌هایی می‌شود که بهترین رنگ طلایی را ندارند.

طلا پر شده – که به آن طلای نورد نیز می گویند، این نوع فلز با چسباندن ورقه های طلا بر روی یک فلز پایه، معمولاً نقره، ساخته می شود. طلای نورد شده بسیار کمتر از یک زنجیر طلای جامد ارزش دارد، اما بهتر از ورق طلا است.

روکش طلا – ورق طلا با فرو بردن آلیاژ غیرطلا در طلای مذاب برای ایجاد پوشش طلایی انجام می شود. این یکی از اشکال پایین زنجیر طلایی است به این معنا که تنها ماده طلایی که می توانید پیدا کنید روی پوشش فلز پایه است. هزینه کمتری دارد اما مزاج تر است زیرا برای ماندگاری بیشتر زیبایی به مراقبت و نگهداری زیادی نیاز دارد.

زنجیر طلای توخالی

زنجیرهای طلای توخالی دارای فضای توخالی در داخل هستند که تا حدودی شبیه یک لوله است. دلیل این امر کاهش مقدار طلای مورد استفاده در زنجیره است.

به عنوان مثال، یک زنجیر توخالی طلای 14 عیار همچنان یک زنجیره طلایی خواهد بود، اما با طلای بسیار کمتری نسبت به یک زنجیر جامد. زنجیرهای طلای توخالی ارزانتر و سبکتر هستند اما بسیار ضعیفتر هستند. آنها می توانند به راحتی فرورفته شوند، پیچ خورده یا بشکنند.

اگر حق انتخاب دارید، به دنبال یک زنجیر محکم بروید، زیرا برای شما ماندگاری طولانی دارد و هرگز ارزش خود را از دست نخواهد داد. اما اگر بودجه‌ای ندارید، یک زنجیر طلای توخالی هنوز هم ارزش فروش مجدد بیشتری نسبت به یک قطعه طلای یکپارچه روکش شده یا طلا دارد.

نکته 4: زنجیر طلای توخالی تقلبی نیست

در هنگام خرید زنجیر طلای شیک زنانه این بستگی به مقدار طلا در زنجیره دارد. همه زنجیرهای طلای توخالی تقلبی نیستند. زنجیر توخالی به نحوه ساخت زنجیر اشاره دارد نه از چه نوع ماده ای ساخته شده است. همانطور که در بالا ذکر شد، زنجیرهای طلای توخالی را می توان از طلای خالص 24 عیار یا سایر آلیاژهای طلای با ارزش ساخت. و البته می توان آنها را روکش طلا کرد. اما آیا زنجیرهای طلای توخالی بهترین نوع هستند؟ بسته به آنچه که از آن استفاده می کنید، زنجیرهای توخالی یا ارزش پولی دارند یا سرمایه گذاری هدر رفته. زنجیرهای طلای توخالی هرازگاهی بهتر پوشیده می شوند و برای پوشیدن روزانه عملکرد خوبی ندارند.

نکته 5: کیفیت طلای خود را ارزیابی کنید.

از آنجایی که طلا یک فلز بسیار پر تقاضا است، همیشه افرادی هستند که سعی می کنند شما را با یک تقلبی از بین ببرند. کلید پیشی گرفتن از آنها این است که اطلاعات خود را بدانید و گرفتار این تله ها نشوید! در اینجا پنج راه آسان برای تشخیص واقعی یا تقلبی یک زنجیر طلا وجود دارد:

1. علامت مشخصه

علامت مشخصه یک حکاکی کوچک بر روی سطح یک جواهرات طلا است که معمولاً در قسمت های بسیار نامشخص یافت می شود. این نشان دهنده خلوص و مواد زنجیره طلا است. هر سازنده زنجیر طلای معتبری یک علامت مشخص در کار خود خواهد داشت.

2. تست چینی

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص تقلبی بودن یا نبودن مواد اولیه، مالیدن آن به کاشی چینی بدون لعاب است. رنگ زنجیر روی کاشی را بررسی کنید. اگر طلای واقعی است، باید بتوانید لکه زرد طلایی را ببینید. اگر تقلبی باشد (معمولاً از پیریت)، یک رگه سیاه به جا می گذارد.

3. آهنربا

یکی دیگر از تست های اولیه آسان، بررسی مغناطیسی بودن محصول است. چیزی به نام طلای مغناطیسی وجود ندارد. اگر زنجیر شما جذب آهنربا شد، به این معنی است که مقداری آهن یا حتی نیکل در آن وجود دارد. در حالی که این یک آزمایش خوب است، به یاد داشته باشید که برخی از کلاهبرداران از فلزات غیر مغناطیسی مانند مس، آلومینیوم و سرب استفاده می کنند.

4. تست اسید

می توانید این کار را با اسید نیتریک، اسید کلریدریک یا اسید سولفوریک انجام دهید. مسلماً گرفتن این مواد شیمیایی همیشه آسان نیست. اما با فرض انجام این کار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقدار بسیار کمی اسید را روی بدن بریزید (نه گیره ها، زیرا برخی از کلاهبرداران تا آنجا پیش می روند که فقط برای فریب دادن شما، گیره ها را واقعی می کنند).

اگر هیچ واکنشی نشان نداد، احتمال زیادی وجود دارد که معامله واقعی را داشته باشید. اگر وجود داشته باشد، پس شما یک کالای تقلبی، با روکش طلا، یا یک کالای با درصد بسیار کمی از طلا (و نه دقیقاً آن چیزی که علامت قیراط می گوید) دارید.

5. ارزیابی

این یک راه مطمئن برای تعیین اصالت زنجیر طلای شماست. پرداخت هزینه برای یک ارزیاب تا حدودی پرهزینه است و اگر با خریدهایی با ریسک بالا سر و کار دارید این بهترین کار است.

نکته 6: ضخامت زنجیر مورد نیاز خود را بدانید.

ضخامت یک زنجیر طلا فقط اهداف زیبایی را دنبال نمی کند. کاربردهای عملی نیز دارد. زنجیر طلا با توجه به نحوه استفاده ضخیم یا نازک تولید می شود. اگر قصد دارید از زنجیر برای نگه داشتن آویز استفاده کنید، اندازه آویز را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که زنجیر به اندازه کافی ضخیم است که بتواند وزنه را نگه دارد.

آویز لنگر طلا

یک زنجیر با استحکام و سبک برای آویز خود انتخاب کنید. برخی افراد داشتن موهای بلند را یکی از مشکلات اصلی هنگام پوشیدن زنجیر طلا می دانند. این به این دلیل است که زنجیرهای کوچکتر و نازکتر می توانند به راحتی گره بخورند و موهای شما را با خود ببرند. برای جلوگیری از این امر، توصیه می شود از زنجیره ای با ضخامت متوسط ​​استفاده کنید. برای مردانی که از زنجیر به عنوان اکسسوری مستقل استفاده می کنند، شخصیت کلیدی است. اگر بیشتر از نوع پر زرق و برق و پر جنب و جوش هستید، یک زنجیر ضخیم تر برای شما خوب است. برای انواع بی صدا ساده تر، یک زنجیر نازک به خوبی کار می کند.

نکته 7: طول زنجیره خود را انتخاب کنید.

ممکن است شبیه یک شوخی کثیف به نظر برسد، اما اندازه مهم است. شما نمی خواهید جواهرات خود را خفه کنید زیرا خیلی کوتاه هستند و یا به دلیل طولانی بودن آن با درهم ریختگی روبرو شوید. زنجیرهای بین 14 تا 22 اینچ رایج ترین برای پوشیدن معمولی هستند. این در هنگام خرید زنجیر طلای شیک زنانه اهمیت زیادی دارد.

زنجیر کوتاه‌تر برای استفاده در روز و شب خوب است و اگر قصد دارید زنجیر را هنگام خواب ببندید راحت‌تر است. به‌علاوه، پوشیدن زنجیر طلایی هنگام خواب توصیه نمی‌شود، زیرا می‌تواند باعث ایجاد علائم خواب بر روی پوست شما شود و با خم شدن یا فرورفتن آن، به طلا آسیب برساند. یکی دیگر از مواردی که با زنجیر کوتاه باید از آن اجتناب کنید، خفگی است. فضا را برای حرکت باز کنید.

زنجیرهای بلندتر برای پوشیدن در فضای باز و/یا مهمانی ها بهترین هستند. آنها بیشتر از زنجیرهای کوتاه مانع می شوند و بنابراین برای موقعیت های خاص یا زمانی که بیرون می روید بهترین هستند.

نکته 8: در هنگام خرید زنجیر طلای شیک زنانه استایل خود را بشناسید

برای انتخاب زنجیره خود باید استایل خود را بشناسید. اگر طرح های شیک و شیک را دوست دارید، به سراغ یک زنجیر نازک و ظریف بروید. یک آویز ساده را انتخاب کنید تا با آن ظاهری غیررسمی و شیک داشته باشید. برای شخصی که دوست دارد اظهار نظر کند، یک زنجیره بزرگتر و چشم نواز معجزه می کند. شما می توانید آن را از بین ببرید، پس چرا خودداری کنید!

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *