تفاوت آویز طلا با گردنبند طلا

زیورآلات طلایی از محبوب‌ترین اکسسوری ها نزد خانم‌ها است. از جمله محبوب‌ترین زیورآلات طلا می‌توان به گردنبند طلا و آویز اشاره کرد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به زیورآلات علاقه دارید، حتما دو اصطلاح آویز طلا یا گردنبند طلا به گوشتان خورده است. آویز با گردنبند طلا تفاوت‌های بسیاری دارد. در ادامه به تفاوت آویز طلا با گردنبند طلا می‌پردازیم تا با هر یک از آن‌ها آشنا شده و بتوانید خریدی منحصربه‌فرد داشته باشید.

گردنبند طلا چیست؟

گردنبند طلا به اکسسوری گفته می‌شود که دارای یک زنجیر بلند به همراه قفل و حلقه برای بستن آن به دور گردن است. گردنبند‌ها معمولا در طرح‌های خاصی طراحی می‌شوند. وجود طرح خاص گردنبند در وسط آن سبب شده است که نسبت به سایر مدل‌ها متمایز شود. همانطورکه از نام گردنبند پیدا است، روی گردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. طرح‌های مورد استفاده در گردنبندها بسیار متنوع هستند.

انواع گردنبند طلا

گردنبند طلا شیک زنانه

گردنبندها براساس اندازه و طراحی که دارند، در انواع مختلفی طراحی می‌شوند. شما می‌توانید براساس سلیقه خود از هر یک از انواع گرد‌نبند استفاده کنید. در ادامه به معرفی انواع گردنبند طلا می‌پردازیم تا بتوانید براساس مشخصات هر یک از آن‌ها، گردنبند مورد نظر را خریداری کنید. گردنبند سه مارکیز سبز آرامه می توانید یک انتخاب عالی برای طرفداران این زیورآلات باشد.

·        گردنبند آبشاری

گردنبندهای آبشاری همانطورکه از نامشان پیدا است، فضا بسیاری از گردن و سینه را پر می‌کنند. همچنین رشته‌هایی از این گردنبند آویزان است که سبب پرزرق‌وبرق دیده شدن آن می‌شود.

·        گردنبند طوق

گردنبند طوق به عدم انعطاف آن شناخته می‌شود. این گردنبند به عنوان کوچک‌ترین مدل میان سایر گردنبندها شناخته می‌شود این گردنبند کاملا به گردن می‌چسبد. انواع پهن این گردنبند طرفداران بسیاری در میان خانم‌ها در گروه‌های سنی مختلف دارد.

·        گردنبند اپرا

اگر قصد دارید از روی مانتو یا لباس‌های یقه بسته خود از گردنبند استفاده کنید، گردنبند اپرا گزینه بسیار مناسبی برای شما است. این گردنبند اندازه‌ای بیش از 60 سانتی‌متر داشته که می‌تواند جلوه‌ای خاص به لباس‌های شما ببخشد.

·        گردنبند چوکر

از دیگر انواع پرطرفدار گردنبند می‌توان به گردنبند چوکر اشاره کرد. گردنبند چوکر بالا ترقوه قرار گرفته و به گونه‌ای بسیار زیبا روی خط گردن قرار دارد. این گردنبند میان نوجوانان طرفداران بسیار زیادی داشته و از جمله گردنبندهای طلا دخترانه محسوب می‌شود. توصیه می کنیم مدل گردنبند مروارید کنیک شرابه ای آرامه را هم مشاهده نمایید.

·        گردنبند ماتینی

اگر به دنبال گردنبندی هستید که میان استخوان ترقوه و سینه قرار گیرد، گردنبند ماتینی گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما است. این گردنبند برای افرادی که قصد دارند به صورت روزمره از آن استفاده کنند، بسیار مناسب است. همچنین گردنبند ماتینی قابل ست کردن با استایل‌های مختلفی بوده و جذابیت خاصی به شما می‌بخشد.

·        گردنبند پرنس

اگر به دنبال گردنبندی هستید که هم برای استفاده روزمره و هم رسمی مناسب باشد، گردنبند پرنس یا شاهزاده بهترین انتخاب برای شما است. این گردنبند در زیر استخوان گردن قرار گرفته و سبب درخشش شما می‌شود.

آویز طلا چیست؟

آویز طلا با نام‌های دیگری مانند مدال طلا یا پلاک طلا نیز شناخته می‌شود. در اصل آویز طلا به قطعه‌ای گفته می‌شود که دارای طرح منحصربه‌فردی بوده که می‌توان از آن در گردنبند، دستبند، پابند و بند ساعت استفاده کرد. بنابراین آویزهای طلا برای استفاده موقعیت و جایگاه مشخصی ندارند. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از آویز طلا برای استفاده از در زنجیر گردنبند بهره ببرند.

انواع آویز طلا

آویز طلا انواع مختلفی دارد که شما براساس هر یک از آن‌ها می‌توانید بهترین آویز را خریداری کنید. در گالری آرامه می توانید انواع مختلفی از آویزهای طلا را مشاهده کنید. در ادامه به معرفی انواع آویز طلا می‌پردازیم تا در مورد هر یک از آن‌ها اطلاعاتی کسب کنید.

·        آویز سکه‌ای

همانطورکه از نام این آویز مشخص است، شکل آن به صورت سکه‌های گوناگون است. با استفاده از این آویز همراه با زنجیره‌های خاص می‌توانید زیبایی خود را چند برابر کنید. آویز سکه‌ای گزینه بسیار مناسبی برای موقعیت‌های غیررسمی است.

·        آویز سنگ

در این آویز از سنگ‌های قیمتی یا دیگر سنگ‌ها استفاده می‌شود. آویز سنگ گزینه‌ای بسیار مناسب برای خانم‌ها بوده و طرفداران بسیاری دارد. در هنگام خرید آویز سنگ به تراشه آن توجه کنید. ظرافت تراشه‌های سنگ جلوه خاصی به آویز می‌بخشد. از مشهورترین برش‌ها در ساخت آویز سنگ می‌توان به برش اشکی، گرد و پرنسس اشاره کرد.

·        آویز لاکت

از منحصربه‌فردترین آویزها می‌توان به آویز لاکت اشاره کرد. در این آویز شما می‌توانید چهره فرد مورد علاقه خود را درون لاکت قرار دهید. این آویزها جذابیت بسیار زیادی داشته و به راحتی قابل ست کردن با انواع لباس‌ها هستند. شکل ظاهری آویز لاکت سبب شده است که از آن‌ها بیش‌تر در موقعیت‌های غیررسمی استفاده شود.

·        آویز ورزشی

آویز‌های ورزشی معمولا به شکل جام، توپ کفش ورزشی و… طراحی می‌شوند. این آویزها برای افرادی که به ورزش علاقه دارند، گزینه‌ای بسیار مناسب است. شما می‌توانید آویز ورزشی را با تی‌شرت و لباس‌های ورزشی ست کنید. این آویز قادر خواهد بود که جذابیت خاصی به استایل ورزشی شما ببخشد.

گردنبد و آویز طلا چه تفاوتی با هم دارند؟

گردنبند شیک زنانه

همانطور که اشاره کردیم گردنبند و آویز طلا برخلاف تصور بسیاری از افراد با هم تفاوت دارند. در ادامه به تفاوت‌های گردنبند و آویز طلا می‌پردازیم تا در هنگام خرید بتوانید آویز و گردنبند مناسب خود را انتخاب کنید.

1.     شکل ظاهری

از مهم‌ترین تفاوت‌های آویز طلا و گردنبند طلا شکل ظاهری آن است. آویز یک تکه طلا کوچک است که به تنهایی می‌تواند در زنجیر گردنبند، دستبند، پابند و بند ساعت مورد استفاده قرار گیرد. درصورتیکه گردنبند از تکه‌های کوچک طلا که به صورت رشته‌ای به یکدیگر متصل شده‌اند، تشکیل شده است. همچنین گردنبند را می‌توان به تنهایی استفاده کرد.

2.     مخصوص بودن گردنبند برای گردن

از دیگر تفاوت‌های آویز و گردنبند می‌توان به مختص بودن گردنبند به گردن اشاره کرد. گردنبند دارای زنجیری است که دور گردن قرار می‌گیرد. درصورتیکه آویز مخصوص گردن نیست.

3.     تفاوت در کاربرد

از دیگر تفاوت‌های آویز طلا و گردنبند طلا می‌توان به کاربرد آن‌ها اشاره کرد. شما براساس موقعیت می‌توانید از انواع بلند، کوتاه، نازک یا ضخیم آن استفاده کنید. گردنبندها و آویزهای ظریف برای استفاده روزمره و دورهمی‌های دوستانه مناسب هستند. درصورتیکه انواع سنگین آن همراه با سنگ‌های قیمتی در مراسم‌های مجلل مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر به دنبال گردنبندی منحصربه‌فرد هستید که ظاهری بسیار مناسب را برای شما به ارمغان آورد، گردنبند چشم نظر و گردنبند ماه و ستاره گالری آرامه نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

4.     تفاوت آویز طلا با گردنبند طلا از لحاظ قیمت

تفاوت آویز طلا و گردنبند طلا از لحاظ قیمت به وزن آن‌ها بستگی دارد. ممکن است آویز طلا از لحاظ وزن با یک گردنبند برابری کند. در نتیجه قیمت آن‌ها نیز اندک خواهد بود. به همین دلیل نمی‌توان گفت که آویزها از گردنبند طلا سبک‌تر هستند.

سخن پایانی

آشنایی با تفاوت آویز طلا با گردنبند طلا سبب می‌شوند که در هنگام خرید هر یک از این دو محصول بتوانید گزینه‌های بیشتری را انتخاب کنید و خریدی مناسب داشته باشید. خرید آویز طلا و گردنبند طلا از گالری معتبر اهمیت بسیار زیادی دارد. گالری آرامه ازجمله گالری‌هایی معتبر است که متنوع ترین آویزهای طلا و گردن‌بندها را می‌توانید در آن مشاهده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *