خرید سرویس طلای شیک زنانه دغدغه کسانی است که تصمیم به برگزاری مراسم عروسی و ازدواج گرفته‌اند. برگزاری مجلس عروسی و جزییات آن از دیرباز یکی از دغدغه‌های افراد در تمامی فرهنگ‌های دنیا بوده است. البته بسته به مشکل پسندی عروس و داماد و اطرافیان این روند می‌تواند به یک پروسه لذت بخش و فراموش نشدنی و یا برعکس، به یک فاجعه استرس زا و پر از اعصاب خردی تبدیل شود. آماده کردن عروس و متعلقات او در شب عروسی یکی از مهم‌ترین و البته وقت گیرترین قسمت‌های آماده شدن برای جشن عروسی است که تقریبا همه افراد اطراف عروس و داماد را درگیر خود می‌کند.

خرید لباس عروسی، انتخاب مدل سرویس طلا، خرید حلقه، انتخاب آرایشگاه، انتخاب آتلیه عکس و … از جمله مهم‌ترین و ضروری‌ترین قسمت‌های برگزاری یک جشن عروسی خوب و باشکوه محسوب می‌شوند که از این میان، خرید سرویس عروس به دلیل پرهزینه‌تر بودن نسبت به سایر قسمت ها، وقت و توجه بیشتری نیاز دارد. از آنجا که هدیه دادن طلا و جواهر به عروس از گذشته تا به امروز، یکی از سنت‌های اصیل و مهم هند بوده، استفاده از سرویس طلا و جواهر برای عروس نیز بیش از هر شهر یا کشور دیگری، مورد توجه عروس‌های هندی بوده است.

نکاتی در مورد خرید سرویس طلای شیک زنانه

معمولا بین خرید های عقد و عروسی جزو محبوب ترین خریدهاست. خریدی که در عین شیرینی و جذابیت، برای عروس و داماد دغدغه ی زیادی به همراه می آورد. دغدغه ی انتخاب مدل دلخواه برای عروس خانم و قیمت بالای سرویس طلا برای آقای داماد،یک دل مشغولی مهم و اساسی به نظر می رسد.باما در گالری طلا آرامه غرب تهران همراه باشید تا با خرید سرویس طلای مناسب آشنا شوید و تکنیک های خرید را بشناسید.

چه رنگ طلایی برای من بهتر است؟

این روزها، سرویس های طلا آنقدر تنوع در طراحی و رنگ دارند واقعا انتخاب برای هر بیننده ای دشوار شده است. جنس طلا در سرویس ها، به دو صورت زرد و سفید دسته بندی می شود. در کشور ما، در چند سال اخیر، خرید سرویس طلای شیک زنانه با اقبال بیشتری از جانب مشتریان برخوردار بوده است. طلا در اصل و به حالت خام زرد رنگ است و بعدها در اثر فعل و انفعالات خاصی تغییر رنگ داده و به رنگ سفید در می آید.

در زمان های قدیم باور عمومی بر این بود که طلای سفید کم ارزش تر از طلای زرد رنگ است. شاید بتوان در توجیه این باور عمومی گفت که چون طلا از دیرباز به رنگ زرد در بازار موجود بود، مردم به این باور رسیده بودند که طلای سفید جنس اصل نیست. ولی بعدها با گسترش خرید و فروش و ایجاد تنوع در طراحی، طلای سفید توانست جایگاه خوبی برای خود پیدا کند و با اقبال بی نظیر خریداران مواجه گشت.

بیشتر بخوانید: خرید زنجیر طلای شیک زنانه و نکات مهم آن

از تازه‌ترین‌های بازار آگاه باشید

این یکی از نکات مهم در خرید سرویس طلای شیک زنانه است. قبل از اینکه برای خرید سرویس طلا عروس خود را آماده کنید، از آخرین ترند طلا و جواهر باخبر شوید، یا بدانید که کدام سرویس طلا با کدام رنگ برای لباس عروس شما مناسب است. اگر سرویس طلا با لباس عروس همخوانی نداشته باشد، ظاهر خوبی نخواهد داشت و به همین خاطر حتما باید تناسب این دو را هنگام خرید سرویس طلا عروس در نظر گرفت.

بنابراین، قبل از هر کاری این نکات را در خانه انجام دهید و درباره آنها تحقیق کنید. به عنوان مثال درباره ترند طلا و جواهر در سال ۲۰۲۰ تحقیق کنید و ببینید که چه نوع سرویس طلایی یا سنگ قیمتی ترند است و کدام مدل را می‌توان به بهترین شکل با لباس عروس ست کرد.

رنگ طلای خود را انتخاب کنید

اینکه کدام رنگ را برای سرویس طلا عروس قرار است انتخاب کنید، کاملا به اولویت شما و سلیقه‌ای که دارید ربط دارد. طلای سفید از نظر دوام نسبت به طلای زرد حاشیه امن کمتری دارد، اما تقریباً از همه لحاظ این دو فلز بسیار شبیه به هم هستند و تفاوت اصلی و بارز در رنگ است. مهم‌ترین وجه مشترک این دو این است که هر دوی آنها از مد نمی‌آفتند و همیشه برای شما ماندگار خواهند بود. فقط هنگام خرید سرویس طلا برای عروس، به این نکته دقت کنید که کدام رنگ طلا با رنگ پوست شما همخوانی دارد و سراغ آن بروید.

سابقه خانوادگی‍تان را بررسی کنید

بیشتر مادران و مادربزرگ‌های ما تعداد زیادی جواهرات عتیقه دارند که می‌توانید به خوبی از آنها به عنوان سرویس طلا عروس خود استفاده کنید و آنها را از گنجه جواهرات خارج کنید. شاید خیلی از شما به انداختن سرویس طلاهای قدیمی علاقه‌ای نداشته باشید، بنابراین این ایده برای شما به خوبی کار نمی‌کند. روی صحبت ما با کسانی است که علاقه بسیاری به طلا و جواهر عتیقه و قدیمی دارند و دوست دارند یکی از آنها را برای خودشان داشته باشند. بنابراین، این فرصت را از دست ندهید و فراموش نکنید که حتما سراغ مادربزرگ‌های خود بروید و از آنها درباره سرویس طلا پرس و جو کنید. مطمئنا در میان طلا و جواهرات مادربزرگ‌ها می‌توانید سرویس طلایی مطابق با سلیقه خود پیدا کنید.

عیار طلا را در نظر داشته باشید

بهترین طلا برای ایرانی‌ها طلای ۱۸ عیار است. درباره طلا و عیارش چیزی که وجود دارد و شاید شما از آن اطلاع نداشته باشید، این است که پایین‌ترین عیار طلا، یک و بالاترین آن ۲۴ است. اما اگر قرار باشد بگوییم بهترین نوع عیار برای خرید ایرانی‌ها چیست؟ جواب چیزی نیست غیر از طلای ۱۸ عیار. طلای ۲۴ عیار دروغ است. تحت هیچ شرایطی فریب چیزی به اسم طلای ۲۴ عیار را نخورید. تنها طلایی که ۲۴ عیار خالص است، شمش طلاست و به خاطر اینکه شمش، فلز نرمی است، نمی‌شود به تنهایی از آن زیورآلات ساخت. سازندگان طلا برای اینکه آن را به زیورآلات تبدیل کنند، مس و نقره به آن اضافه می‌کنند تا با پایین آمدن عیار، قابل ساخت باشد.

از طلافروشی حتما فاکتور بگیرید

تشخیص عیار طلا راه اساسی ندارد. خیالتان را همین اول راه راحت می‌کنیم. حتی یک فروشنده طلا هم نمی‌تواند این تشخیص را بدهد. یک سری مسائل ابتدایی مثل شماره و چیز‌هایی که روی طلا حک می‌شود شاید گواه این مسئله باشند، اما همین شماره‌ها هم میزان خالص بودن طلا (عیار) را تایید نمی‌کنند. همه این‌ها با دادن فاکتور از طرف فروشنده که مساوی است با دادن اعتبار به طلایش، حل می‌شود.

در این فاکتور به مشتری این اعتماد داده می‌شود که تا فروشنده تا آخر بابت اصل بودن و عیار واقعی این طلا مسئول است. پس شما اولین کاری که می‌کنید این است که حلقه‌ها و سرویس طلای خود را از جای معتبر بخرید. دوم اینکه فاکتور بگیرید.

این فاکتور، گواه صدق گفتار فروشنده است. البته باید گفت: هر دو ماه یک بار هم بازرسان اتحادیه طلا و جواهر سری به طلا فروشی‌ها می‌زنند و مقداری طلا و جواهر را کنترل می‌کنند. به این منوال عیار طلا‌هایی که می‌خریم تعیین می‌شود. پس نتیجه اینکه مراقب فاکتور خرید طلای خود باشید چرا که ممکن است یک روز بخواهید آن را تعویض کنید یا بفروشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *