چقدر با طلای سبک برای هدیه آشنایی دارید؟ بسیاری از ما تصور می‌کنیم برای هدیه دادن طلا باید هزینه زیادی متقبل شویم. اما اینطور نیست. ما به شما اطمینان می‌دهیم که هدیه طلا می‌تواند قیمت‌های مختلف و متفاوتی داشته باشد. در این راهنما، نکات عملی در مورد چگونگی هدیه دادن موفقیت آمیز جواهرات را به شما ارائه می دهیم. این راهنما بر اساس تجربه ما از ارائه خدمات به هزاران مشتری است که در طی چند سال گذشته جواهرات را به عنوان هدیه از ما خریداری کرده اند.

بیشتر بخوانید: خرید طلای برای هدیه و نکاتی که در این خصوص باید بدانیم

قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، مایلیم با تعریفی از چیزی که معتقدیم یک هدیه جواهر موفق است شروع کنیم – “هدیه جواهر موفق هدیه ای است که اغلب پوشیده می شود و صاحب آن آن را بسیار دوست دارد و همچنین به یاد می آورد که چه کسی آن را به او داده است. و به چه مناسبت هدیه ای است که پیوند بین دهنده و گیرنده را تقویت می کند». با در نظر گرفتن این تعریف، اجازه می دهد تا در مورد ملاحظات مختلفی که باید در فرآیند خرید یک هدیه جواهرات رعایت کنید، بحث کنیم.

نکاتی در خصوص طلای سبک برای هدیه

محدوده قیمت خود را مشخص کنید

به منظور خرید طلای سبک برای هدیه باید محدوده قیمت را مشخص کنید. محدوده قیمت شما باید نشان دهنده توانایی های مالی شما باشد. رفتن خیلی بالا یا خیلی پایین هر دو می تواند برای گیرنده گره خورده باشد. به عنوان مثال، اگر شما یک میلیونر هستید و برای همسرتان یک آویز نقره 10 دلاری بیاورید، ممکن است او از آن احساس توهین کند. از طرف دیگر، اگر دانشجویی با وام های بزرگ دانشجویی هستید و یک دستبند 4000 دلاری برای مادرتان بیاورید ممکن است دیوانه شود… محدوده معقولی که اکثر مردم شکایت نخواهند کرد بسیار بزرگ است و به عقل سلیم پایبند هستند.

یکی دیگر از ملاحظات بودجه شما، ترجیح گیرنده هدیه شما از نظر فلزات است. اگر آنها فقط طلا می پوشند، باید بودجه خود را افزایش دهید یا به سراغ طرح های سبک وزن کوچکتر بروید.

در نظر گرفتن نهایی بودجه این است که به این فکر کنید که گیرنده می خواهد چه نوع بودجه ای را خرج کنید. برخی از افراد با پوشیدن جواهرات گران قیمت احساس راحتی می کنند و برخی نه. هدف شما این است که سعی کنید ترجیحات آنها را درک کنید و با آنها همراه شوید.

مواد و سنگ های قیمتی

برخی از افراد هم جواهرات طلا و هم نقره می پوشند اما برخی دیگر ترجیحات متفاوتی دارند. برای بسیاری، اولویت مستقیماً با حساسیت به فلزات مرتبط است. طلای خالص و نقره خالص معمولاً ضد حساسیت در نظر گرفته می‌شوند، اما مشکل با فلزاتی شروع می‌شود که به نقره استرلینگ و عیار طلای پایین‌تر (مانند 14 عیار یا حتی بدتر از آن با روکش طلا) اضافه می‌شود. رایج‌ترین حساسیت به فلز نیکل است، بنابراین بهتر است جواهراتی را که حاوی نیکل هستند یا در مکان‌های ناشناخته ساخته شده‌اند، خریداری نکنید. سایر فلزات ضد حساسیت (به طور کلی ایمن) پلاتین، رودیوم و آرژانتیم هستند.

ترجیحات فلزی وجود دارد که ربطی به آلرژی ندارد، اما صرفاً یک موضوع سلیقه و احساس شخصی است. ترجیح دادن فقط طلا بسیار رایج تر است اما برخی افراد فقط نقره را دوست دارند. می توانید نگاه کنید که گیرنده شما چه نوع جواهراتی می پوشد یا به طور تصادفی موضوع را مطرح کنید و اطلاعات را دریافت کنید. در مورد سنگ قیمتی، کمی پیچیده تر است. شما می توانید از پایه استفاده کنید که سنگ متناسب با تاریخ تولد خواهد بود. از طرف دیگر، می توانید سنگی را با توجه به معنی و انرژی آن انتخاب کنید. یکی دیگر از استراتژی های مفید این است که به نوعی جعبه جواهرات گیرنده خود را بررسی کنید (وقتی زوج هستید آسان است) و ببینید که آیا آنها به سنگ خاصی متصل هستند یا خیر.

اندازه یک هدیه جواهر

هنگام خرید جواهرات دو نوع مشکل در اندازه وجود دارد:

سایزبندی کاربردی – از جمله اندازه حلقه ها بر اساس اندازه انگشت گیرنده، اندازه دستبند بر اساس دور دست گیرنده و اندازه زنجیره ای که آویز با آن عرضه می شود.

ترجیح اندازه طرح – دریافت کننده ترجیح می دهد چه نوع جواهری را بپوشد.

بیشتر بخوانید: مزایا و روند خرید هدیه طلا چیست؟

اندازه عملکردی

هنگامی که برای خرید یک هدیه جواهرات می آیید، باید راهی برای به دست آوردن اندازه مناسب و متناسب با گیرنده پیدا کنید. اگر بخواهید گیرنده خود را غافلگیر کنید، اغلب ممکن است پیچیده باشد. ممکن است شما را ملزم کند که کمی زیرک باشید و راهی برای رسیدن به جعبه جواهرات گیرنده خود بیابید، آنها را از طریق تبدیل دستکاری کنید تا اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند یا یکی از دوستان آنها کار را انجام دهد. برای یک انگشتر، شما به دنبال اندازه انگشتان خاص هستید (هر یک اندازه متفاوت خواهد داشت). اگر یکی از حلقه‌های گیرنده را در دست دارید، می‌توانید قطر داخلی آن را اندازه بگیرید یا حلقه را به جواهرفروشی ببرید و آن را برای شما اندازه بگیرید. برای یک دستبند، می خواهید دور دست را بگیرید و حدود 1/2 اینچ به آن اضافه کنید. برای یک زنجیر آویز، می توانید به سادگی طول زنجیر را اندازه گیری کنید.

ترجیح اندازه طراحی

وقتی نوبت به اندازه طرح می‌رسد، باید به جواهراتی که دریافت‌کننده استفاده می‌کند نگاه کنید. بزرگ یا کوچک و ظریف هستند. بهترین شرط شما این است که چیزی را انتخاب کنید که بزرگتر از چیزی نباشد که گیرنده معمولاً می پوشد و کوچکتر از کوچکترین چیزی باشد که می پوشد.

انتخاب هدیه ای که گیرنده آن را دوست خواهد داشت

تا به حال، ما با همه چیزهای ساده برخورد کرده ایم. اکنون به قسمتی می رسیم که باید طرحی را انتخاب کنید که گیرنده واقعاً آن را دوست داشته باشد. این سخت تر است اما ما بینش هایی داریم که ممکن است کمک کند:

    نمادهایی را که با گیرنده صحبت می کند، شناسایی کنید. بسیاری از طرح های جواهرات بر اساس نمادگرایی هستند. اگر گیرنده نمادهایی داشته باشد که آنها را دوست دارند و به روش های دیگر در زندگی خود استفاده می کنند مانند خالکوبی، پیراهن، پوستر، نقاشی یا سایر عناصر طراحی، این نشانه واضحی است که او از دریافت جواهری که بر اساس آن نماد است خوشحال خواهد شد.

 علامت تاریخ تولد و طالع بینی

 یکی دیگر از راه های مطمئن این است که به دنبال جواهراتی باشید که مربوط به علامت طالع بینی آنها باشد.

    شعار در زندگی – اگر گیرنده یک شعار روشن در زندگی دارد، می توانید جواهری را جستجو کنید که مکمل این شعار باشد و آن را تقویت کنید. به عنوان مثال، فردی که برای موفقیت بسیار مشتاق است، به احتمال زیاد جواهراتی مانند انگشتر پنج فلزی را بسیار جذاب خواهد یافت.

    نمادگرایی برای چیزی که گیرنده در زندگی خود فاقد آن است – در این مورد، ما به دنبال جواهری هستیم که دارای معنا و نماد ویژگی باشد که فکر می کنیم گیرنده دوست دارد در خودش حمایت کند. با این نوع انتخاب، باید مراقب باشید که دستور کار خود را تحت فشار قرار ندهید، بلکه به دقت گیرنده را بررسی کنید و ارزیابی کنید که چه چیزی باعث الهام گرفتن آنها می شود.

    سبک خاصی که با آنها صحبت می کند – اگر می خواهید از این شاخص استفاده کنید، باید به توانایی خود در درک سبکی که آنها دوست دارند بسیار مطمئن باشید. این نیاز به توانایی درک سبکی دارد که برخی افراد دارند اما بیشتر آن را ندارند.

معنای پشت هدیه

اگر می خواهید عزیزانتان هدیه خود را گرامی بدارند و از آن قدردانی کنند، باید آن را به چیزی معنادار مرتبط کنید. با طرح‌های گالری طلا آرامه، شما در حال حاضر بیشتر راه را طی کرده‌اید، زیرا هر یک از آنها معنای عمیقی در پشت آن نهفته است. با این حال، شما باید این معنا را منتقل کنید و آن را به گونه ای به گیرنده متصل کنید که بتواند با آن معنا ارتباط برقرار کند. یک راه خوب برای انجام این کار، انتقال ایده پشت جواهرات و اینکه چرا آن را برای این گیرنده انتخاب کرده اید، می باشد. انجام این کار آن را شخصی می کند و به گیرنده کمک می کند تا ذهنیت مناسبی را برای جواهر خاص ایجاد کند. در برخی موارد، می توانید رابطه خود با گیرنده را به معنای پشت جواهر نیز مرتبط کنید.

زمان سنجی

اگر قصد دارید در تاریخ خاصی سورپرایز کنید، باید مطمئن شوید که جواهرات به موقع می‌رسند. اگر از یک فروشگاه محلی خرید می کنید، معمولاً مشکل کمتری ایجاد می کند، اما اگر از یک هنرمند خرید می کنید، ممکن است مدتی طول بکشد. بهتر است با خدمات مشتری بررسی کنید که می تواند به موقع برسد.

اشتباه رایجی که مردم انجام می دهند این است که تصور می کنند همه فروشگاه های آنلاین مانند آمازون کار می کنند. اما این درست نیست. آمازون محصولات را در انبارها ذخیره می کند (معمولاً در چین تولید می شود و مستقیماً به انبارهای آمازون ارسال می شود). اما بسیاری از هنرمندان طلا و جواهر کالا را به سفارش می‌سازند یا اندازه، سنگ و گزینه‌های دیگر را با توجه به هر سفارش سفارشی می‌کنند. این امر به ویژه در فصل تعطیلات که سفارشات زیادی برای انجام وجود دارد زمان می برد.

توصیه ما این است که با هنرمند یا شرکتی که از آن خرید می کنید ارتباط برقرار کنید.

بسته بندی و کارت تبریک

اگر این تعجب آور است، استفاده از روکش به افزایش هیجان کمک می کند و بیشتر توصیه می شود. می توانید از کاغذ بازیافتی استفاده کنید که برای زمین مادر بهتر است.

کارت تبریک همیشه ضروری نیست، اما می تواند به معنی دادن و انتقال ایده پشت هدیه کمک کند. ما معتقدیم بهتر است کارتی با طراحی زیبا از کاغذ بازیافتی داشته باشید که هیچ متنی روی آن نباشد و برکات خود را بنویسید. این فقط آن را شخصی تر و به یاد ماندنی تر می کند.

گزینه بازگشت

اگرچه همه کارها را به درستی انجام داده اید، هنوز این احتمال وجود دارد که گیرنده آن را دوست نداشته باشد. این اشکالی ندارد و خیلی بهتر است که آن را بپذیریم و آنچه را که لازم است انجام دهیم تا در نهایت به چیزی که دوست دارند برسند. به آنها این امکان را بدهید که طرحی متفاوت را جایگزین کنند یا برگردانند و کلاً چیز دیگری دریافت کنند. به یاد داشته باشید، ما موفقیت را به عنوان هدیه جواهری تعریف کردیم که اغلب استفاده می شود و صاحب آن آن را دوست دارد. بنابراین، حتی اگر انتخاب شما نادرست باشد، همچنان می توانید به آن دست پیدا کنید. با گیرنده بنشینید و جایگزین را شناسایی کنید. از طرف دیگر، آن را برای بازپرداخت برگردانید و برای انتخاب جواهری در جای دیگری با گیرنده بروید.

درباره طرح های گالری طلا آرامه – قبل از تصمیم گیری در مورد بازگرداندن کالا، از گیرنده بخواهید که سعی کند 2 تا 3 روز آن را بپوشد و انرژی مورد را احساس کند. ما افرادی را داشتیم که پس از امتحان کردن آنها از وسایلشان جدا نمی شدند و سال ها بعد آنها را می پوشیدند!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *