هنگامی که سایت گالری طلا آرامه را برای یافتن جدیدترین دستبند طلا شیک زنانه بررسی می‌کنید ممکن است در مورد منشا دستبندها و اینکه چرا و چه زمانی اینقدر محبوب شده‌اند تعجب کنید. امروزه مردم در سراسر جهان به دلایل خاص خود دستبندهای خود را به هر سبکی که باشد می‌پوشند. دانستن زمینه پشت خرید شما کمک زیادی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تصمیم نهایی شما تصمیمی آگاهانه است. به همین دلیل در این مقاله کوتاه با تاریخچه دستبندها و ارتباط آن‌ها با قطعات شیک که امروز خریداری می‌کنید آشنا خواهید شد.

از دستبندهای اولیه تا دستبند طلا شیک زنانه

دستبند یکی از محبوب‌ترین جواهراتی است که برای مردان و زنان استفاده می‌شود. این موضوع برای هزاران سال صادق بوده است. این مقاله نگاهی کوتاه به تاریخچه طولانی دستبندها و چگونگی تغییر و توسعه آن‌ها در طول قرن‌ها دارد.

دستبندهای اولیه

گفته می‌شود در حدود 7000 سال پیش پوشیدن جواهرات مانند قطعات دستبند به نام آیین و زینت رایج شد. باستان شناسان در مطالعات خود شواهد محکمی یافته‌اند که نشان می‌دهد مردم در بین‌النهرین، مصر و چین باستان با افتخار دستبند می‌بستند. با این حال، این دستبندها چندان شبیه به آن‌هایی که ممکن است برای فروش از گالری طلا آرامه پیدا کنید نبودند. این دستبندهای اولیه از صدف، علف، اندام نازک درخت و دیگر عناصر طبیعی ساخته شده بودند.

برای خرید دستبند طلا شیک زنانه به فروشگاه گالری طلا آرامه مراجعه کنید.

کمی بعد، دستبند معمولی از مس و برنز ساخته شد و پس از عصر برنز که از سال 2000 قبل از میلاد تا 1400 قبل از میلاد ادامه داشت، صنعتگران دستبندهایی از نقره و طلا ساختند. این دستبندها بدون شک بیشتر تزئینی بودند و با سنگ و صدف تزئین شده بودند. در این زمان بود که جواهرات به نمادی قوی از مقاوم، قدرت و ثروت تبدیل شد.

اولین دستبندهای مربوط به حدود 2500 سال قبل از میلاد توسط باستان شناسان پیدا شد. اولین دستبندهایی که شناخته شد توسط مردم جنوب بین النهرین پوشیده شد. زنان سومری با پوشیدن جواهرات، نه فقط دستبند، بلکه خلخال، گردنبند، گوشواره و انگشتر، ویترینی از شکوفایی شوهرشان ساخته می‌شدند. دستبندهایی در مقبره مردم شهر اور پیدا شد. مرسوم بود که خاندان سلطنتی جواهرات و خادمان خود را در آخرت همراه خود داشته باشند.

دستبند در دوران مصر باستان

هنگامی که سلسله اول در مصر باستان غلتید، مصریان با قطعات دستبند نقره و طلا، تزئین شده با سنگ های نیمه قیمتی تزئین می شدند. در پادشاهی جدید، انبوهی از طلاسازان با تجربه و با استعداد، طرح‌های منبت کاری شده از سنگ‌های قیمتی آفریقایی را با دقت به دست‌بند تبدیل کردند. اگرچه باستان شناسان در 100 سال گذشته دستبندهای زیادی را در مقبره مردگان پیدا کردند، مورخان معتقدند که این دستبندها به جای اهداف تشریفاتی، اهداف زیبایی شناختی داشتند.

بیشتر بخوانید: طلای سبک برای هدیه

دستبندها در مصر باستان مهم بودند. دستبندهای طلسم برای اولین بار در دوره فراعنه استفاده شد. قدمت طلسم ها به دوران نوسنگی برمی گردد. مردان برای دفع دشمنان، چوب یا سنگ را در اطراف بدن خود حمل می کردند. این طلسم ها محافظ قدرتمندی در برابر حوادث مضر بودند. تا قبل از مصر باستان بود که این طلسم ها در جواهرات استادانه ای مانند دستبند و گردنبند گنجانده شد که نشانه ای از ثروتمند بودن فرد بود. خدایان زندگی پس از مرگ این شخص می توانند این قطعات جواهرات را ببینند و وضعیت صحیح شخص را درک کنند.

دستبند در دوران یونان باستان

دستبند طلا شیک زنانه پدیده‌ای امروزی نیست. قدمت ساخت آن به دوران باستان باز می‌گردد. همانگونه که در دوران یونان باستان نیز چنین پدیده‌ای رواج داشته است. در زمان یونان دستبندها در بین مردان رایج شد. سربازان نوارهای چرمی را روی ساعد خود می بستند تا در برابر سلاح های مخالفان محافظت کنند. اغلب با نقره و طلا تزئین می شود، گاهی اوقات با سنگ های قیمتی. آنها به عنوان “براسل” از لاتین Brachium به معنی “بازو” شناخته می شدند.

هنگامی که زنان متوجه شدند که این دستبندها روی بازوهایشان عالی به نظر می رسند، شروع به پوشیدن نسخه های ظریف تری کردند که به آنها دستبندهای کوچک یا دستبند می گفتند. . پس از نابودی پمپئی توسط فوران آتشفشان وزوویوس در سال 79 پس از میلاد، دستبندهایی در خرابه ها پنهان شدند. آنها تا قرن نوزدهم توسط باستان شناسان مدرن کشف نشدند.

مدل های دستبند رومی

بسیاری از ایده‌های طراحی که در دستبندهای رومی دیده می‌شود، روی گوشواره‌ها و گردن‌بندهای همان دوره نیز دیده می‌شود. گوشواره های توپی بسیار محبوب بودند و با یک دستبند توپی عالی به نظر می رسیدند. در دوران روم، النگوهای حکاکی شده و دستبندهای مار به ویژه مد بودند. دستبندهای متشکل از کلاف های فلزی پیچ خورده با انتهای سر شیر و همچنین دستبندهای دو قسمتی با یک جفت سر شیر محبوب بودند. گفته می شود که دستبند گره هراکلس مربوط به دوران رومیان است.

وقتی نوبت به ساخت جواهرات می رسید، رومی ها به طرز باورنکردنی مبتکر بودند. با این حال، آنها به استفاده از تم های یونانی ادامه دادند. نخل‌ها، سگ‌های شکاری فراری و برگ‌های آکانتوس که همگی ریشه یونانی دارند، اغلب در جواهرات رومی به چشم می‌خورد. در دستبندهای رومی اغلب از سنگ و شیشه استفاده می شد. سنگ‌های قیمتی معمولاً در چشم‌های افراد یا حیواناتی که روی جواهرات نشان داده می‌شوند، یافت می‌شود. نوارهای باز در هم تنیده با مروارید به تقلید از یک ردیف پیچک حک شده بود. بسیاری از دستبندهای برگ و توت دارای شیشه های بسیار زیبایی بودند. دستبندهای انباشته شده با زمردهای قاب بر روی ثروتمندترین زنان رایج بود. پوشیدن دستبند طلا شیک زنانه نیز از همان دوران در بین مردم رواج داشت.

دستبندهای آسیایی

پیدا شده است که به طرز ماهرانه ای از یشم حکاکی شده است، النگوهای پیچیده و سرآستین از سال 2000 قبل از میلاد در چین وجود داشته است. گفته می شود که جمعیت چین باستان ارزش زیادی برای دستبندهای طلا قائل بوده اند، که در آنها الگوهای دقیقی از حیوانات، موجودات افسانه ای و طبیعت حک شده است. در هند، دستبندهای طلا نیز در این دوران رایج بود. اما این روزها رشته های مهره های فلزی و شیشه ای با رنگ های زنده در این منطقه محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

احیای اروپا

در حدود قرن هفدهم، زنان اروپایی این وظیفه را بر عهده گرفتند که دستبندها را احیا کنند و آنها را در ردیف لوازم جانبی مد رایج آن زمان قرار دهند. آنها معمولاً آنها را به شکل چندین النگو و نوار نازک به طور همزمان در امتداد بازوهای خود می پوشیدند. در قرن نوزدهم، زنجیرهای دستبند به طور گسترده ای محبوب شدند و طرح ها معمولاً برای پیوند مدال ها و کامئوهای تزئین شده با مرجان و عاج استفاده می شد. در دوران ویکتوریا، دستبندهای جذاب سر و صدای جالبی به راه انداختند و طلسم های حکاکی شده و قفسه های آویزان را به جدیدترین شوق تبدیل کردند.

قرن بیستم

خرید دستبند طلا شیک زنانه از قرن بیستم رواج زیادی یافت. قرن بیستم آغاز طراحی دستبندها بود که به سختی قابل تصور برای مصرف کنندگان بود. این، همراه با این واقعیت که دستبندها از طریق تولید انبوه ساخته می شدند، به این معنی بود که افراد بیشتری نسبت به قبل از مزایای آنها لذت می بردند و از این روند استقبال می کردند. هنگامی که دهه 20 خروشان شروع شد، طرح های پرآذین دستبندهای قرن گذشته یک گام به عقب برداشتند و با خطوط تمیز منتسب به دوره هنر دکو جایگزین شدند. طراحان در دهه 30 با افزودن باکلیت و پلاستیک به دستبندها، به نوجوانان زیرکانه توجه کردند – النگوهای پلاستیکی ایجاد کردند که تبدیل به یک شوق با استقبال خوب شد.

در طول دهه 50، دستبندهای برنجی با روکش طلا یا نقره عیار به طور گسترده خریداری و پوشیده شد. با این حال، در دهه 70 و تا پایان قرن، دستبند پوشان تنوع در انتخاب مد خود را می خواستند. زنجیر نازک، النگوهای باریک، سرآستین های پهن و رشته های مهره دار جدیدترین بیانیه استایل و قدرت شد. در این زمان، مردان نیز دوباره شروع به لذت بردن از دستبند کردند، و معمولاً زنجیره‌های حلقه‌ای از نقره یا طلا را انتخاب می‌کردند.

قرن بیست و یکم

در دهه گذشته در مورد طراحی دستبند و خرید دستبند طلا شیک زنانه اتفاقات زیادی افتاده است. در درجه اول، نقره به پرکاربردترین ماده در ایجاد النگو، سرآستین و قطعات پیوند تبدیل شد، روندی که در بیستم میلادی زمانی که تولیدکنندگان شروع به تولید انبوه جواهرات نقره کردند، آغاز شد. این امر منطقی بود، زیرا قیمت آن کمتر از طلا بود، اما همچنان به آن عامل درخشندگی مشخصه فلز گرانبها که مصرف کنندگان آرزوی آن را داشتند، دست یافت. این باعث شد که نقره نسبت به فلزات زرد ترجیح داده شود. امروزه، ما شاهد تعداد زیادی سبک و متریال هستیم که از طریق اینترنت پرسرعتی که در تمام ساعات روز از آن لذت می بریم، تبلیغ و مد شده اند.

بیشتر بخوانید: خرید طلا برای هدیه و نکاتی که در این خصوص باید بدانیم

ما شاهد محبوبیت قطعات دستبند با دلایل مرتبط با آنها هستیم، مانند مواردی که میمی برای حمایت از سرطان ایجاد کرده است. از آنجایی که جنبش سبز جهانی از نظر تعداد و سرعت رشد می کند، مصرف کنندگان به دنبال فروشگاه های دستبند انتخابی خود هستند تا اطمینان حاصل کنند که فرآیندهای تولید آنها سازگار با محیط زیست و انسانی است و آنها را مجبور می کند از فروشگاه های جواهرات لباس دوری کنند و قطعات دستبند با کیفیت بالاتر و بادوام تر را خریداری کنند. مانند آنهایی که توسط میمی فروخته می شود، که به صورت انبوه تولید نمی شوند و کمی فکر می کنند.

استایل‌های دستبند طلا شیک زنانه

اغلب به نظر می رسد که هر روز مدل های جدیدی از دستبند ظاهر می شود، و به راحتی می توان در مورد اینکه کدام مدل به عنوان خریدار و پوشنده مناسب شماست، غرق و سردرگم شوید. برای اینکه شما را با برخی از رایج‌ترین مدل‌های دستبند آشنا کنیم، راهنمای مختصری را برای کمک به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر گردآوری کرده‌ایم. به این ترتیب می‌توانید در خرید دستبند طلا شیک زنانه نیز تصمیمات بهتری بگیرید.

النگو

شاید یکی از رایج ترین و قابل تشخیص ترین سبک های دستبند، النگو با فرم سفت و سخت آن به راحتی دیده می شود. النگوها به طور سنتی دارای گیره یا بست برای بستن دور مچ شما نیستند و معمولاً زمانی که روی بازو قرار می گیرند، روی دست قرار می گیرند. مهم است که قبل از خرید آنلاین النگو با راهنماهای سبک دستبند آشنا باشید، به طوری که نه خیلی تنگ و نه خیلی شل باشد – چون به هیچ وجه قابل تنظیم نیست.

دستبند کاف

این دستبند از نظر سفت بودن نیز شبیه به النگو است. با این حال، این جنبه تنها شباهت این دو است. در جایی که النگو یک دایره بسته است، دستبند کاف دارای شکافی است که باز می ماند و معمولاً با شکاف در قسمت زیرین مچ برای بهترین جلوه زیبایی پوشیده می شود. دستبند کاف بیشتر قابل تغییر است و اندازه آن اهمیت کمتری دارد.

دستبند بلچر

این دستبند دارای پیوندهای یکنواخت، پهن و ضخیم است و به دلیل ویژگی های درشت که دارد به راحتی روی بازو دیده می شود. آن را به عنوان یک زنجیره ضخیم (البته زیبا) در اطراف مچ دست در نظر بگیرید. نام این دستبند از یک قهرمان بوکس به نام جم بلچر الهام گرفته شده است که بین سال های 1800 تا 1805 بر تمام انگلستان پیروز شد.

دستبند طلسم

شاید محبوب ترین سبک دستبند تا به امروز، دستبند طلسم زنجیره ای است که ظرفیت حمل جذابیت هایی را دارد که برای خریدار و استفاده کننده اهمیت شخصی دارد. در زمان‌های قدیم، طلسم‌ها با هدف انتقال شانس به صاحبش خدمت می‌کردند، اما در زمان‌های اخیر، طلسم‌ها معمولاً نشانه‌گذاری مناسبت، رویداد یا نقطه عطفی در زندگی هستند. گالری طلا آرامه در غرب تهران دستبندهای جذاب قابل تنظیم را ارائه می دهد و به شما این فرصت را می دهد تا دستبند خود را با معنای خاص خود برای شما و عزیزانتان بسازید. با مجموعه ای از جذابیت ها و مواد موجود که از بین آنها می توانید انتخاب کنید، به شما این امکان داده می شود که دستبند خود را به تمام روش های مهم بسازید.

دستبند دروازه

همانطور که از نام آن نشان داده شده است، این دستبند از یک زنجیره تشکیل شده است که توسط چندین پانل در هم قفل شده تشکیل شده است که شباهت زیادی به حصارها و دروازه های مشخصه حومه انگلیسی دارد. از آنجایی که از نظر طراحی و سبک کاملاً “سنگین” به نظر می رسد، این نوع دستبند بهتر است به عنوان یک قطعه جواهرات اصلی برای پوشنده همراه با لباس رسمی تر استفاده شود.

دستبند طناب

این دستبند از چندین رشته ظریف تشکیل شده است که برای ایجاد توهم طناب در اطراف مچ دست کاربر با هم ساخته و بافته شده اند. این سبک از دستبند به دلیل سادگی کلاسیک و سبکی بی دردسر در بین مردان محبوبیت خاصی دارد.

دستبند تنیس

یکی دیگر از دستبندهای مورد علاقه، دستبند تنیس است که معمولاً به شکل یک نوار انعطاف پذیر و سبک است که از پلاتین یا طلا ساخته شده است. این دستبند اغلب با سنگ های قیمتی و الماس تزئین شده و مورد علاقه خانم های جوان است.

دستبندهای معروف از تاریخ و داستانهای حماسی

هنگام جستجوی جواهرات فروشی هایی مانند میمی، ممکن است بین یک دستبند خاص و ایده خاصی که در طول زندگی خود در داستان ها و افسانه ها درباره آن شنیده اید، ارتباط برقرار کنید. هزاران سال است که داستان‌ها و اسطوره‌ها برای آموزش دروس، توصیف آداب و رسوم، نهادها و مناسک مذهبی و همچنین توضیح پدیده‌های طبیعت مورد استفاده قرار گرفته‌اند. بسیاری از چیزهایی که در دوران کودکی یاد می‌گیریم مربوط به داستان‌هایی است که سرپرستان و بزرگانمان به ما گفته‌اند، و هیچ سابقه‌ای از دستبندها با برخی از رایج‌ترین داستان‌های دستبند که برای دانش پیشینه شما گنجانده شده است، کامل نخواهد شد:

داستان حلقه بازوی اودین

خدای اصلی در اساطیر نورس، اودین، نمادی برای خرد، جنگ، جادو و شعر است. انگشتر یا دستبند مخصوص او که همیشه با آن همراه بود، دراپنیر نام داشت. حلقه بازو منبعی از ثروت ابدی بود و به صاحبش این قدرت را می داد که هر 9 روز هشت دستبند دیگر با قدرت برابر تولید کند. دستبند گرانبهای اودین، دراپنیر، توسط دو کوتوله به دستور خدای فریبکار، لوکی ساخته شد.

دستبندهای کریستال سنگی گلوریا سوانسون

گلوریا سوانسون بازیگر برنده گلدن گلوب و نامزد اسکار دوران فیلم صامت، در زمان خود به یکی از مشهورترین افراد مشهور جهان تبدیل شد. او به شدت به قطعات دستبند که در عکس‌ها و فیلم‌هایش دیده می‌شد، علاقه داشت. به ویژه، دو قطعه دستبند شگفت انگیز از کارتیه در دهه 1930 در اوج جنبش هنر دکو. این دستبندهای درشت از چند ده نیم دایره کریستال سنگی ساخته شده اند که توسط الماس تقویت شده و بر روی یک قاب پلاتینیومی و الاستیک نصب شده اند. این بازیگر و قطعات دستبند او در سراسر جهان روی جلد مجلات و روزنامه ها برای دیدن جهانیان پخش شد – و این دو قطعه را حتی امروز به یاد ماندنی کرد.

الماس دریای نور

دریای نور که از معادن باستانی گلکوندا در هند استخراج شده است، الماس صورتی عظیم با وزن 182 قیراطی است که به عنوان یکی از قدیمی ترین الماس های شناخته شده در جهان شناخته می شود. این دریا همچنین “دریای نور” نامیده می شود و در طول قرن های 16 و 17 متعلق به چندین جانشین امپراتور مغول بود. برخی گمان می‌کنند دریای نور زمانی بخشی از الماس بزرگ‌تر از تاج و تخت امپراتور شاه جهان بوده است که به ساختن تاج محل معروف است. اگرچه زمانی دریای نور را به یک دستبند استادانه به شکل بازوبند می‌ساختند، اما از آن زمان به بعد به صورت بند در آمده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *