نکات مهم پیش از خرید دستبند طلا

دستبندهای طلا از جمله محبوب‌ترین اکسسوری های طلا و جواهر هستند که بسیاری از خانم‌ها در سنین مختلف از آن استفاده می‌کنند. علاوه‌بر خانم‌ها، برخی از آقایان نیز به استفاده از دستبند طلا علاقه‌مند هستند. ازآنجاییکه خرید دستبند طلا حساسیت بالایی دارد،  باید پیش از خرید آن اطلاعاتی در مورد محصول داشته باشید تا بتوانید خریدی مناسب را تجربه کنید. در این مقاله به بررسی نکات مهم پیش از خرید دستبند طلا می پردازیم.

مهم ترین نکات در خرید دستبند طلا

دستبند طلا دارای خصوصیاتی است که سبب تمایز آن نسبت به سایر زیورآلات شده است. به همین دلیل است که در خرید دستبند طلا باید به نکات بسیاری توجه کنید تا پس از خرید با مشکل روبه‌رو نشوید. از جمله مهم‌ترین نکات پیش از خرید دستبند طلا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نکات مهم پیش از خرید دستبند طلا
  • پیش از خرید دستبند توجه داشته باشید که دستبند همانند النگو دارای حلقه‌ای بسته و غیر قابل انعطاف نیست. از اصلی‌ترین تفاوت دستبند و النگو می‌توان به قابلیت باز و بسته شدن دستبند اشاره کرد.
  • راحتی قفل دستبند نیز از دیگر عواملی است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. علاوه‌بر اینکه قفل دستبند باید حتما باید محکم باشد، باز و بسته کردن راحت آن نیز بسیار اهمیت دارد.
  • پیش از خرید دستبند طلا به اندازه آن توجه داشته باشید. درصورتیکه دستبند روی دست شما فیت شده و آزاد نباشد، ممکن است رد خود را روی پوست دست به جای گذارد. دستبندی استاندارد است که روی مچ دست کمی آزاد باشد. البته آزادی آن نباید به گونه‌ای باشد که دستبند از دست آویزان شده و حالتی غیر عادی پیدا کند.
  • استحکام قطعات دستبند از دیگر عوامل مهم در خرید آن است. ازآنجاییکه دست‌های ما بیش‌ترین تماس را با محیط اطراف دارند، باید در خرید دستبند بیش از سایر جواهرات به استحکام آن توجه کنید. دستبند خریداری شده باید به‌گونه‌ای باشد که در اثر تماس با محیط به سادگی تغییر شکل نداده یا پاره نشود.
  • معیار سایزبندی دستبندهای طلا با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال دستبندهای زنجیری به دلیل آزادی بیش‌تری که دارند، با دیگر دستبند ها متفاوت هستند.

اهمیت توجه به موقعیت استفاده از دستبند پیش از خرید آن

یکی از مهم‌ترین مواردی که در خرید دستبند طلا باید به آن توجه کنید، موقعیت استفاده از این محصول است. اگر قصد دارید از دستبند طلا به صورت دائمی استفاده کنید، بهتر است مدل‌های ساده را خریداری نمایید. مدل‌های ساده که استحکام بالایی داشته باشند، بهترین گزینه برای استفاده‌ی دائمی هستند. توصیه می کنیم مدل دستبند ماه و ستاره ما را مشاهده نمایید.

اگر ورزشکار هستید و قصد خرید دستبند طلا را دارید، بهتر است دستبندی را خریداری کنید که ساختار و قفلی محکم داشته باشد. همچنین اگر از آن دسته افرادی هستید که شغل شما نیازمند کار با دست است، استفاده از دستبندهای آویزان می‌تواند اذیت کننده باشد.

برخی از افراد ترجیح می‌دهند که از دستبند در موقعیت‌های خاص استفاده کنند. توجه داشته باشید که دستبندی که موقعیت خاص استفاده می‌شود با دستبندی که در زندگی روزمره استفاده می‌کنید، متفاوت است. به عنوان مثال نمی‌توان از دستبندی بسیار جواهرنشان در مکان‌های غیررسمی استفاده کرد. دستبند صدف دایره و چشم نظر در این زمینه می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

دستبندهای بسیار ظریف نیز ممکن است جلوه خود را در مهمانی‌های مجلل نشان ندهند. بنابراین بهتر است در مهمانی‌های مجلل از دستبندهای جواهرنشان و سنگین استفاده کنید. دستبند های دارای سنگ‌های منحصربه‌فرد، برای قرارهای خاص بهترین انتخاب هستند. بنابراین پیش از خرید دستبند به موقعیت استفاده از آن توجه کرده تا دستبندی متناسب با آن را خریداری نمایید.

توجه به رنگ تناژ پوست پیش از خرید دستبند طلا

یکی از مهم‌ترین اصول در خرید دستبند طلا توجه به ست کردن آن با توجه به تناژ پوست است. البته در اصل ست کردن دست‌بند طلا با تناژ رنگ پوست اهمیتی ندارد که دارای رنگ پوست، سفید سبز و… باشید. آنچه بسیار حائز اهمیت است، توجه به سردی و گرمی پوست است. بنابراین بیش از خرید دستبند طلا، تناژ رنگ پوست خود را تشخیص دهید تا دستبندی مناسب خود خریداری کنید. برای تشخیص تناژ رنگ پوست توجه به موارد زیر ضروری است:

دستبند طلا زنانه
  • درصورتیکه رگ روی مچ دست به رنگ آبی یا بنفش است، پوست شما در تناژ سرد قرار دارد.
  • اگر رگ‌های مچ دست شما سبز است، نشان‌دهنده این است که دارای رنگ پوستی در طیف گرم هستید.
  • درصورتیکه نمی‌توانید رنگ رگ روی مچ دست خود را تشخیص دهید، پوست شما دارای طیف خنثی است.

برای جلوه بهتر دستبند طلا باید به تناژ پوست خود توجه کنید. به عنوان مثال اگر پوست شما در طیف گرم قرار دارد، طلا زرد و رز گلد با درجه قرمزی بالا گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما محسوب می‌شود. همچنین اگر دارای طیف رنگ سرد هستید، طلا سفید گزینه‌ای بهتر است. علاوه‌بر طلا سفید می‌توانید از رز گلد با درجه قرمزی ملایم نیز استفاده نمایید. اگر از آن دسته افرادی هستید که پوست خنثی دارید، می‌توانید از هر رنگ طلایی بهره ببرید. در این صورت در هنگام خرید دستبند طلا می‌توانید روشنی و تیرگی پوست را در نظر بگیرید.

انواع مدل های دستبند طلا

دستبندها در مدل‌های زنانه و مردانه مختلفی وجود دارند. دستبند زنانه با توجه به ضعیف بودن دست خانم‌ها ساده و با ظرافت بالایی طراحی می‌شوند همچنین دست‌بندهای طلا زنانه تنوع بسیار بالایی دارند که می‌توانید براساس سلیقه و موقعیت مختلف از هر یک از این انواع استفاده شود آشنایی با انواع دست‌بندهای طلای زنانه می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را در خرید این محصول داشته باشید. در این بخش از مقاله نکات مهم پیش از خرید دستبند طلا شما را با این موضوع آشنا خواهیم کرد

·        دست‌بندهای زنجیری

این دستبندها از جمله ساده دست‌بندهای طلا شناخته می‌شوند که ساختاری زنجیر مانند دارند در ساخت این دستبند می‌توان از یک رنگ طلایی یا رنگ‌های متنوعی از آن استفاده کرد. توصیه می کنیم مدل دستبند دو قلب توخالی ما را در گالری آرامه مشاهده نمایید.

·        دستبند النگویی

از دیگر انواع پر طرفدار دستبند طلا می‌توان به دستبندهای النگویی اشاره کرد. این مدل از دستبندها دارای ساختاری غیرقابل انعطاف بوده و مانند النگو روی دست می‌نشینند. البته دستبند النگویی از لحاظ وجود قفل و بست تفاوت دارد. از مهم‌ترین مزیت این دستبند می‌توان به ست شدن آن با انواع لباس اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید در موقعیت‌های مختلف از دستبند النگویی استفاده کنید.

·        دستبند مدل تنیس

اگر به دنبال دستبندی هستید که از آن در هنگام ورزش استفاده کنید، دستبندهای مدل تنیس گزینه بسیار مناسبی برای شما است. این دستبندها دارای تکه‌ای جواهر بود که روی رکاب طلا سوار شده است

·        دستبند مدل کاف

این دستبندها ساختاری مشابه با دستبند النگویی دارند. از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد دستبندهای کاف می‌توان به قابل تنظیم بودن آن‌ها اشاره کرد. دستبندهای مدل کاف به جای قفل دارای قسمتی باز هستند که با استفاده از آن شما می‌توانید دستبند را دور مچ بیندازید.

·        دستبند مدل لینک

دستبند مدل لینک بهترین انتخاب برای افرادی است که دستان ظریفی دارند. شکل حلقه‌ها و اتصالات این دستبندها متفاوت است. در ساخت این دستبندها از رنگ‌های مختلف طلا استفاده می‌شود. البته رنگ سفید و زرد رایج‌ترین رنگ در ساخت این دستبندها است.

کدام دستبند مناسب تر است؟

دستبند شیک زنانه

نمی‌توان گفت که کدام دستبند برای شما مناسب است. شما باید براساس رنگ پوست، موقعیت، لباس و… دستبند طلا مناسبی را خریداری کنید. بهتر است پیش از خرید دستبند طلا از موقعیت استفاده از آن اطلاع داشته باشید. همچنین توجه به سبک زندگی و فعالیت‌های روزانه از دیگر مواردی است که به شما کمک می‌کند تا مدل دستبند خود را انتخاب کنید.

 برخی از افراد در خرید دستبند طلا تنها به زیبایی آن توجه دارند. برخی دیگر نیز علاوه‌بر زیبایی به سرمایه‌گذاری نیز توجه می‌کنند. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که در خرید دستبند طلا سرمایه‌گذاری بیش‌تر برای شما اهمیت دارد، بهتر است طلاهای زرد کلاسیک را انتخاب کنید. ‌طلا زرد کلاسیک اجرت کمتری داشته و موجب می‌شود در هنگام فروش نسبت به سایر انواع طلا  کم‌تر ضرر کنید.

علاوه‌بر موارد اشاره شده توجه به استایل و سبک پوشش نیز از دیگر مواردی است که در هنگام خرید دستبند طلا باید به آن توجه کنید. به عنوان مثال اگر از آن دسته افرادی هستید که به سبک اسپرت لباس می‌پوشید، می‌توانید از دستبندهای ساده و ظریف استفاده کنید. اگر قصد دارید دستبندی شیک متناسب با موقعیت‌ها‌ی مختلف تهیه کنید، دستبند دو گل و دستبند دو قلب گالری آرامه گزینه‌ای مناسب برای شما است.

بیشتر بخوانید: تفاوت آویز طلا با گردنبند طلا

سخن پایانی

این مقاله شما را نکات مهم پیش از خرید دستبند طلا آشنا کرد. خرید دستبند طلا از فروشگاهی مطمئن اهمیت بسیار زیادی دارد. گالری آرامه از جمله فروشگاه‌هایی است که انواع متنوعی از دستبندهای طلا را ارائه می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید براساس سلیقه خود هر یک از این دستبندها را خریداری کنید. پیش از خرید دستبند به نکات اشاره شده توجه کنید تا خریدی مناسب را تجربه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *