از گذشته تا به امروز استفاده از زیورآلات و طلا سبک، جزو پرطرفدارترین محصولات ساخته‌ شده از طلا محسوب می‌شود. اصطلاح طلا سبک، اصطلاحی آشنا برای علاقه‌مندان به صنعت جواهرسازی و مشتریان این حوزه است. این سبک از طلا به افراد و خانواده‌های متوسط کمک می‌کند تا بتوانند از زیورآلاتی با جنس طلا استفاده کنند. همچنین طلا سبک برای هدیه به دیگران، گزینه مناسبی است. امروزه بخش عظیمی از طلاهای موجود در جهان را انواع مختلف طلاهای سبک تشکیل می‌دهند و عامه‌پسند بودن آن،‌ طلا سبک را به گزینه‌ای مناسب برای خرید زیورآلات تبدیل کرده است. اگر قصد دارید در مورد طلا سبک برای هدیه به دیگران اطلاعات کاملی کسب کنید و یا قصد خرید طلا سبک را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید.

طلا سبک چیست؟

طلا سبک برای هدیه

طلای سبک نمونه‌ای از جواهر طلا است که با وجود داشتن طراحی کامل یک جواهر، به‌طور توخالی تولید می‌شود. به‌ بیان‌ دیگر هنگام تولید طلا سبک، در تمام حجم زیور از طلا استفاده نشده و بیشتر حجم آن را فضاهای خالی یا ترکیبی از فلزات سبک وزن دیگر شکل داده‌اند. در نتیجه وزن زیور طلا بدون آنکه به طراحی آن آسیبی وارد شود، به مقدار زیادی کاهش پیدا می‌کند و شما می‌توانید زیورآلات دلخواه خود را با قیمتی بسیار مناسب‌تر تهیه کنید.

افزودن موادی همچون تیتانیوم و پلاتین در ترکیب طلای سبک باعث شده که علاوه‌ بر استفاده در جواهرسازی، در دیگر صنایع پراهمیت نیز از این فلز محبوب استفاده شود. امروزه طلا سبک برای هدیه دادن به دیگران بسیار پرتقاضا و پرمصرف بوده و حدود نیمی از طلای جهان را شامل می‌شود. طلای سبک ویژگی‌های متعددی دارد که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کرد. در غیر این صورت ممکن است در دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار شوید. بررسی دقیق و اطلاع از قیمت روز طلا هنگام خرید طلای سبک، به شما کمک شایانی می‌کند. استفاده از طلای سبک در انواع زیورآلات بسیار رایج بوده و باعث افزایش قدرت خرید مردم می‌شود. افراد می‌توانند زیورآلات دلخواه خود را با پرداخت قیمتی مناسب‌تر از طلای سنگین، تهیه کنند.

طلا سبک را چگونه تولید می کنند؟   

روش‌های متعددی برای تولید انواع زیورآلات طلا و جواهر در دنیا وجود دارد، اما برای ساخت انواع طلای سبک تنها از دو روش استفاده می‌شود. ساخت طلای سبک به روش پرس‌کاری و الکتروفرمینگ دو روشی هستند که برای تولید انواع طلا سبک استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی هرکدام از دو روش تولید طلا سبک خواهیم پرداخت.

تولید طلا با استفاده از روش پرس کاری

امروزه بخش عظیمی از طلا و جواهرات ساخته‌ شده از طلا سبک در صنعت طلاسازی با روش پرس‌کاری ساخته می‌شوند. استفاده از روش پرس‌کاری برای ساخت و تولید طلا و جواهرات، مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش برای تولید زیورآلات از جنس طلا محسوب می‌شود. هنگام تولید طلا به روش پرس‌کاری معمولاً زیورآلات موردنظر به‌ صورت عمده تولید می‌شوند. البته فراموش نکنید که ساخت زیورآلات با طرح‌های پرکار، با استفاده از روش پرس‌کاری امکان‌پذیر نیست.

ساخت جواهرات با وزن سبک برای صاحبان این صنعت توجیه اقتصادی مناسبی دارد، زیرا زیورآلاتی که با دستگاه‌های پرس تولید می‌شوند دارای طرح مشخص، وزن سبک و تعداد بالایی هستند. به‌ همین علت در زمان کوتاهی به تولید می‌رسند و می‌توانند برای صاحبان صنعت طلاسازی سود خوبی را رقم بزنند.

تولید طلا با استفاده از روش الکتروفرمینگ

یکی از جدیدترین روش‌ها برای تولید طلا و جواهرات سبک‌وزن در جهان، روش الکتروفرمینگ محسوب می‌شود. روش الکتروفرمینگ باوجود هزینه بسیار بالای اقتصادی نسبت‌ به ساخت طلای سبک به روش پرس‌کاری، مورد استقبال بسیاری از صاحبان صنعت قرار گرفته است. با استفاده از این روش میتوان زیورآلاتی با طرح پیچیده و با تمام جزئیات ساخت. این روش با گذشت زمان در حال توسعه و پیشرفت بوده و در تولید طلا و جواهرات سبک‌وزن و ظریف از این روش استفاده گسترده‌ای می‌شود.

تنوع ساخت انواع زیورآلات به روش الکتروفرمینگ بسیار بالا بوده و میتوان انواع مدل‌ها و طرح‌های النگو، دستبند، گوشواره و سنجاق سینه را با این روش ساخت.

ویژگی های طلا سبک برای هدیه دادن به دیگران

امروزه طلا سبک در بین افراد مختلف بسیار محبوب شده‌ است. یکی از دلایل محبوبیت طلا سبک، وزن پایین و قیمت مناسب آن است که به افراد قدرت خرید بالاتری می‌دهد. شناخت و بررسی ویژگی‌های طلا سبک به تشخیص صحیح آن کمک می‌کند. در ادامه با برخی از ویژگی‌های طلای سبک آشنا خواهید شد.

·        وزن سبک

یکی از روش‌های تشخیص طلای سبک، بررسی وزن آن است. جواهرات تقلبی با روکش طلا نیز از وزن بسیار کمی در مقابل طلا سنگین برخوردار هستند. این جواهرات نسبت به حجم‌شان، وزن فوق‌العاده کمی دارند. درصورتی‌ که طلای کم‌وزن، وزن متعادلی داشته و هنگام برخورد با زمین، به سمت بالا پرش نمی‌کند. فراموش نکنید که هنگام افتادن جواهرات تقلبی روی زمین، صدایی شبیه افتادن حلب شنیده می‌شود.

جواهرات تقلبی معمولاً پس‌ از برخورد با زمین به سمت بالا جهش پیدا می‌کنند. طلای کم‌وزن با وجود وزن پایینی که دارد، از چگالی بالایی برخوردار است. بنابراین اگر آن را درون یک لیوان آب بیندازید، به سمت بالا حرکت نمی‌کند.

·        قیمت مناسب طلا سبک برای هدیه

در بسیاری از موارد افراد کلاهبردار، جواهرات تقلبی را با قیمت بسیار پایین به‌ عنوان طلای سبک به مشتریان می‌فروشند. بنابراین پیش‌ از خرید به قیمت طلا توجه کنید و از معقول بودن آن اطمینان کسب کنید. اطلاع از قیمت روز طلا پیش‌ از خرید، اقدامی بسیار الزامی است. نیم ست طرح اسم می تواند گزینه خوبی برای هدیه به عزیزان تان باشد.

·        رنگ و سطح براق

رنگ طلای کم وزن با طلای سنگین هیچ تفاوتی ندارد. رنگ زیورآلات سبک که روکش طلا دارند، بسیار زرد و سطح آن‌ها بسیار براق است. آبکاری انجام‌شده روی سطح این زیورآلات یکنواخت و روان نیست، بلکه معمولاً در قسمت‌هایی دچار نقص می‌باشد. توجه داشته باشید که در برخی موارد فروشندگان سودجو قطعاتی از جنس پلاستیک را با روکش طلایی‌رنگ می‌پوشانند و سپس به عنوان زیورآلات سبک به مشتریان می‌فروشند.

طلا سبک، بهترین هدیه برای دوستان و خانواده

طلا سبک برای هدیه همواره انتخابی بسیار مناسب برای دوستان و خانواده به شمار می‌رود. خرید این طلا مزایای بسیار زیادی دارد که ارزش خرید آن را بالا می‌برد. شما می‌توانید با قیمتی بسیار مناسب‌تر از طلای سنگین، اقدام به خرید طلا سبک کنید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود. طلای کم وزن به شما این امکان را می‌دهد تا درعین خرید هدیه‌ای ارزشمند، خریدی مقرون‌به‌صرفه‌ای را داشته باشید.

طلای سبک علاوه‌بر داشتن قیمت بسیار مناسب، امکان تولید گسترده نیز برای اقشار مختلف جامعه دارد. تنوع سایز و طراحی زیورآلات به‌دلیل وجود طلا سبک، افزایش قابل‌توجهی داشته است. امروزه ساخت انواع طرح‌های هنری و طرح‌های سه‌بعدی و چندوجهی با استفاده از طلای سبک صورت می‌گیرد. به‌ همین دلیل طلای سبک به جزئی جدایی‌ناپذیر از دنیای مد تبدیل شده است. با توجه به اینکه امروزه خرید طلا سبک بسیار رواج پیدا کرده است، شما عزیزان می‌توانید برای خرید زیورآلات موردنظر خود از طریق گالری آرامه اقدام نمایید.

پیشنهاد ما برای مطالعه: چه نوع طلایی برای من بهتر است؟

سوالات متداول

1- طلا سبک چیست؟

طلای سبک نمونه‌ای از جواهر طلا است که با وجود داشتن طراحی کامل یک جواهر، به‌طور کاملا توخالی ساخته می‌شود.

2- خرید طلا سبک چه مزایایی دارد؟

خرید طلا سبک بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و طلا سبک برای هدیه دادن گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

سخن پایانی

طلا به‌ عنوان فلزی عامه‌پسند مورد انتخاب بسیاری از افراد است. این فلز طرفداران زیادی در تمام نقاط جهان دارد. به‌ منظور کاهش هزینه‌ها و استفاده از زیورآلاتی سبک‌تر، خرید طلای سبک توصیه می‌شود. طلای سبک گزینه مناسبی برای هدیه به دیگران است، زیرا علاوه‌بر برخورداری از قیمتی مقرون‌به‌صرفه، هدیه‌ای لوکس به‌شمار می‌رود. جزئیات و جواهرات به‌کاررفته در طلا سبک، ارزش خرید آن را بیشتر می‌کند.

اگر قصد خرید هدیه‌ای لوکس و چشمگیر را برای عزیزان خود دارید، خرید طلا سبک گزینه مناسبی محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای خرید طلا سبک و دیگر زیورآلات موردنظر خود از آرامه گالری دیدن کنید. مجموعه ما با داشتن کادری مجرب و متخصص در زمینه فروش طلا، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *