خرید طلا برای هدیه می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد که اطرافیان را خوشحال کند. هدیه دادن طلا یا هر نوع کادوی خاص دیگر که بتواند احساسی خوب در دوستان و خانواده ایجاد کرده و آنان را خوشحال کند، حس خوبی به خودمان نیز خواهد داد. وقتی دقیقاً می‌دانیم که فرد مورد نظرمان چه سلیقه‌ای دارد و چه چیزی را می‌پسندد این احساس بسیار بیشتر خواهد شد. اگر کادوی مورد نظر هدیه‌ای ارزشمند از جنس طلا باشد باید نکات مهمی را در خصوص آن بدانیم و در نظر بگیریم.

هنگام خرید طلا برای هدیه و در مرحله اول لازم است بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌ایم را مشخص کنیم. با توجه به هزینه‌ای که پیش رویمان است خواهیم توانست موارد مختلفی را هنگام خرید طلا برای هدیه داشته باشیم. برای جست و جو کردن گزینه‌ها، علاوه بر قیمت پیش زمینه لازم است به مواردی از جمله جنسیت، سن، سلیقه و مناسبتی که پیش رویمان است نیز توجه داشته باشیم. برای آشنایی بیشتر با این نکات می‌توانید با این مقاله از گالری طلا آرامه همراه باشید.

چرا خرید طلا برای هدیه اهمیت دارد؟

همه ما در زندگی خود با افرادی روبرو هستیم که برایمان اهمیت دارند. آنان باعث دلگرمی ما می‌شوند. وقتی تصمیم می‌گیریم به کسی هدیه دهیم، هدف ما خوشحال کردن اوست. با این کار، علاقه و اشتیاق خودمان را به او نشان خواهیم داد. هدیه دادن تمرین نوعی بخشش است. همه ما از هدیه دادن و هدیه گرفتن لذت می‌بریم. در بسیاری از اوقات با هدیه دادن احساس خوشایندتری پیدا کرده و بسیاری از روانشناسان نیز توصیه کرده‌اند که برای درمان افسردگی، احساسات مثبت به دیگران بدهیم. یکی از بهترین روش‌ها برای ابراز احساسات، هدیه دادن و هدیه گرفتن است. احساس خوبی که در هر دو طرف ایجاد خواهد شد.

شما با خرید طلا برای هدیه به طرف مقابل نشان می‌دهید که ارزش بسیار زیادی برای او قائل هستید. آن فرد برای شما اهمیت زیادی خواهد داشت و جایگاهش به عنوان یک دوست، همراه، همسر یا خانواده تثبیت خواهد شد. گاهی این تصور وجود دارد که برای خرید هدیه طلا لازم است هزینه‌های سنگینی را متقبل شویم. ولی این باور درستی نیست. هدیه کردن یک قطعه طلای ظریف و سبک نیز می‌تواند برای طرف شما ارزش زیادی ایجاد کند. اما چه معیارها و فاکتورهایی را هنگام خرید هدیه طلا باید در نظر داشته باشیم؟ اصلاً اهمیت خرید طلا برای هدیه چیست؟ در ادامه به بررسی 10 مورد از دلایل خرید طلا پرداخته‌ایم.

10 دلیل خرید طلا برای هدیه

  • طلا ارزش غیرقابل انکار خود را بارها و بارها به عنوان محافظت در برابر تخریب ارزش ثابت کرده است. طلا تنها شکل پولی است که بیش از 5000 سال باقی مانده است. طلا همچنین یک راه عالی برای تنوع بخشیدن به یک سبد است زیرا همبستگی مثبتی با سایر دارایی ها ندارد.
  • طلا در حال بازیابی وضعیت تاریخی پولی خود است: برای 2000 سال، پول از طلا و نقره ساخته می شد. از سال 1971 و پایان استاندارد طلا، ما در یک “آزمایش” پولی زندگی می کنیم که شکست خورده است، زیرا تمام آزمایش های پولی دیگر با ارزهای غیرقابل تبدیل به دارایی های مشهود شکست خورده است. از نظر تاریخی، این آزمایش ها با ارزهای کاغذی غیرقابل تبدیل به طور متوسط ​​27 سال طول می کشد. آزمایش دلار در حال حاضر 50 ساله است … به پایان می رسد.
  • طلای فیزیکی نمی تواند ورشکست شود و در قبال وعده ها یا تعهدات نکول کند.
  • معدنچیان طلا نمی توانند تولید طلای خود را افزایش دهند. تقاضا قوی‌تر از عرضه است و «نقض اعتباری» سال 2008 ظرفیت تولیدکنندگان طلا را برای تأمین مالی پروژه‌های جدیدی که می‌توانند تولید طلا را افزایش دهند، کاهش داده است.
  • ناتوانی دولت‌ها در ایجاد تعادل در بودجه‌ها و اجرای نرخ‌های بهره پایین به احتمال زیاد باعث ایجاد یک حمله مخرب ابر تورم می‌شود. دولت ها با چاپ میلیاردها دلار و یورو جدید، ارزش پول خود را کاهش می دهند و باعث ایجاد تورم و خطر ابرتورم می شوند. وقتی مقدار بیشتری پول روی مقدار محدودی از کالاها پخش می شود، همه قیمت ها به صورت اسمی افزایش می یابد و تورم ایجاد می کند.
  • مشتقات (“سلاح های مالی کشتار جمعی”، همانطور که وارن بافت آنها را می نامد) سلامت مالی بانک ها را بی ثبات می کند. آنها یک کوادریلیون دلار یا 16 برابر تولید ناخالص داخلی جهان را نشان می دهند. انفجار این بمب ساعتی می تواند باعث ورشکستگی کل سیستم مالی شود.
  • طلا در رابطه با حجم عظیم پول کاغذی چاپ شده هنوز بسیار کم ارزش است. اگر همانطور که برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند، در مسیر یک دوره تورم فوق العاده قرار بگیریم، پول همراه با قدرت خرید آن از بین می رود. کسانی که دلار یا هر شکل دیگری از ارز کاغذی دارند، بخش قابل توجهی از قدرت خرید خود را از دست خواهند داد. در ردیابی عرضه پول، طلا می تواند به سرمایه گذاران در برابر تورم بالقوه بیش از حد قیمت دارایی ها و کاهش ارزش پول کمک کند. نسبت «طلا/ داو جونز» به ما امکان می دهد سطح ارزش گذاری طلا را در بلندمدت ببینیم. از نظر تاریخی، زمانی که نسبت طلا/داوجونز بین 1 و 2 باشد، طلا به درستی ارزش گذاری می شود. از سپتامبر 2022، این نسبت به 18 رسیده است.
  • این به وضوح نشان می دهد که طلا در مقایسه با سهام کمتر از ارزش گذاری شده است. ما می‌توانیم افت بازارهای سهام در سرتاسر جهان و سقوط آزاد املاک و مستغلات در برخی کشورها (یا ارزش‌گذاری بیش از حد آن در فرانسه، به عنوان مثال) را به آن اضافه کنیم، بدون اینکه به خطرات اوراق قرضه دولتی اشاره کنیم. تقاضا برای طلا به عنوان سرمایه گذاری در حال افزایش است اما ما هنوز در ابتدای این پدیده هستیم. تعداد بسیار کمی از افراد دارای طلا یا نقره در سبد سرمایه گذاری خود هستند. زمانی که تنها 1 درصد از پس اندازهای جهان در حال حاضر در آن سرمایه گذاری شده است، نمی توان طلا را در حباب نامید. از نظر تاریخی، میانگین سرمایه گذاری در طلای فیزیکی همیشه حدود 15 درصد بوده است. به گفته برخی کارشناسان، با در نظر گرفتن تورم برای رسیدن به اوج تاریخی 850 دلاری خود در سال 1980، قیمت طلا باید بسیار بالاتر باشد، حتی تا 7500 دلار در هر اونس.
  • آگاهی روزافزونی از این واقعیت وجود دارد که چندین صادرکننده محصولات مالی برای سرمایه‌گذاری در طلا (ETFها، گواهی‌های طلا) مقدار طلایی را که ادعا می‌کنند در اختیار دارند، ندارند: 100 برابر بیشتر از مقدار واقعی طلای کاغذی فروخته می‌شود. طلای فیزیکی در خزانه های این صادرکنندگان گواهی نشسته است. به تحلیل دن پوپسکو مراجعه کنید: “چقدر طلا در سراسر جهان اجاره شده است”. فقط در طلای فیزیکی که به نام خود دارید سرمایه گذاری کنید. خود را در معرض خطر نکول طرف مقابل قرار ندهید.
  • از بین رفتن دلار به عنوان ارز ذخیره بین المللی اجتناب ناپذیر است: همه کشورهای دارای ذخایر پولی بیش از حد (عموماً) در مواجهه با کاهش شتابان ارزش دلار، که با سیاست های «تسهیل کمی» (یا چاپ پول خارج از کنترل) امکان پذیر شده است. به دلار) تلاش می کنند دلارهای خود را به دارایی های مشهود تبدیل کنند. تعدادی از بانک های مرکزی کشورهایی مانند روسیه، چین و برزیل برای حفظ قدرت خرید ذخایر خود، دلارهای خود را به طلا تبدیل می کنند. این حرکت از دلار به سمت دارایی های واقعی (طلا، نقره، زمین های کشاورزی) برگشت ناپذیر است و به تسریع کاهش ارزش دلار کمک می کند. سایر ارزهای بین المللی جایگزینی را تشکیل نمی دهند، زیرا همه آنها بر اساس کاغذ غیرقابل تبدیل هستند. اکثر کشورها بیشتر ذخایر خود را به دلار نگهداری می کنند، زیرا این ذخایر ارز بین المللی است. اما دلار دیگر نقش “ذخیره” ارزش خود را بازی نمی کند. بنابراین، شتاب دلارزدایی به ناچار منجر به افزایش تقاضا برای طلا خواهد شد.
  • بانک های مرکزی خریدار خالص طلا هستند. بانک های مرکزی دیگر طلا را در بازار نمی فروشند. آنها عرضه را کاهش می دهند و اکنون طلا می خرند تا در معرض از دست دادن قدرت خرید ارزهای ذخیره خود که عمدتاً از دلار تشکیل می شود، محدود شوند. بانک های مرکزی در آسیا، خاورمیانه و روسیه با انتشار میلیاردها دلار جدید توسط فدرال رزرو، شاهد کاهش قدرت خرید ذخایر دلاری خود هستند. هند، روسیه و چین به سرعت در حال انباشت مقادیر زیادی طلا هستند که به ضرر قدرت های غربی است.

چند نکته دیگر در مورد خرید هدیه طلا

وقتی به فلزات گرانبها فکر می کنیم، بیشتر مردم دیدگاه سرمایه گذاری را در ذهن دارند. با این حال، هدیه دادن فلزات گرانبها به خویشاوندان نه تنها راهی عالی برای ایجاد احساس خاص بودن در آنهاست، بلکه آنها می توانند در واقع از آن بهره ببرند.

آن را به والدین خود هدیه دهید

شما می توانید فلزات گرانبها را به والدین خود هدیه دهید تا به آنها کمک کنید برای دوران بازنشستگی خود پس انداز کنند و از آن سود قابل توجهی دریافت کنند. آنها می توانند وام مسکن خود را پرداخت کنند و خانه بخرند. همچنین می توانید آنها را به خواهر و برادر خود هدیه دهید و در راه اندازی یا پرداخت وام دانشجویی به آنها کمک کنید.

آن را به فرزندان خود هدیه دهید

اگر فرزند دارید، می توانید یک طرح ملکی ایجاد کنید و بخشی از سرمایه گذاری فلزات گرانبها خود را برای حمایت از آنها به فرزندان خود هدیه دهید. این به آنها در هنگام خرید خانه، تامین مالی تحصیلات خود یا سرمایه گذاری مجدد آنها برای دریافت بازده بیشتر کمک می کند.

شما باید برای سرمایه گذاری هایی که به والدین یا فرزندان خود هدیه می دهید، مالیات بپردازید. بنابراین، مطمئن شوید که آن را با متخصصان در میان بگذارید تا به شما کمک کنند تا برای فلزات گرانبهای خود مانند طلا، نقره، پالادیوم و پلاتین ارزش قائل شوید. شما باید در مورد چند چیز تصمیم بگیرید. بیایید نگاهی به برخی از آنها بیندازیم.

بودجه شما چقدر است؟

شما باید بودجه خود را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که چقدر می توانید برای هدیه دادن فلزات گرانبها به خانواده خود هزینه کنید. اداره امور مالیاتی به شما این امکان را می دهد که مبلغ مشخصی را به عنوان هدیه به بستگان خود بدهید. این به دولت اجازه می دهد تا هدایای شما را در سوابق خود نگه دارد تا از پولشویی و موارد دیگر جلوگیری شود.

پرداخت مالیات و مبنای هزینه

اگر به آنها یک فلز گرانبها هدیه می دهید که ارزش آن بیشتر از یک خانه یا دارایی دیگر است، قبل از انجام این کار باید با یک متخصص صحبت کنید. آنها می توانند پس از افزایش قیمت آن را بفروشند و سود ببرند. با این حال، آنها باید برای آنها مالیات بپردازند.

محاسبه مبنای هزینه نیز یک فرآیند پیچیده است که باید توسط یک متخصص انجام شود. می توانید با اقوام خود و مشاور فلزات گرانبها جلسه ای ترتیب دهید تا تمام نکات و نکات کادو دادن به آنها را بفهمید.

شما می توانید با ما تماس بگیرید تا از کمک ما برای هدیه دادن طلا، نقره، پلاتین و سایر فلزات گرانبها به دوستان یا خانواده خود کمک بگیرید.

مرکز تجارت آنلاین ما می تواند به شما کمک کند تا فلزات گرانبها خود را در مدت کوتاهی بدون هیچ زحمتی بخرید و بفروشید. بنابراین، می توانید به صورت آنلاین خرید کنید و فلزات گرانبها را در حالی که در خانه هستید برای اقوام خود ارسال کنید.

جمع‌بندی

طلا در بین افراد مختلف دارای محبوبیت و اهمیت ویژه‌ای است. تقریباً همه دوست دارند و می‌خواهند که جواهرات و سکه‌های طلا به عنوان هدیه دریافت کنند. این موضوع تنها مربوط به زیبایی این جواهرات نیست. بلکه ارزش ذاتی آن باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی آن انجام شود. طلا به عنوان هدیه برای افراد زیادی دارای ارزش و جذابیت است. مخصوصاً خانم‌هایی که از دیدن طلا بسیار خوشحال و هیجان‌زده می‌شوند. پس هدیه طلا می‌تواند برای افراد بسیار خاص باشد.

گالری طلا آرامه در غرب تهران توانسته است با طراحی و تولید جواهرات دست ساز، نقش خود در این عرصه را به خوبی ایفا کند. اگر به دنبال خرید طلا برای هدیه هستید می‌توانید به فروشگاه ما مراجعه نمایید. امیدواریم از خرید محصولات ما لذت ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *