گالری طلا در تهران

 بهترین گالری طلا در تهران کجاست؟ تفاوت طلا در استان تهران با سایر استان های کشور در چیست؟ به روز ترین مدل های طلا، در کدام مکان یافت می‌شوند؟

این ها سوالاتی هستند که قصد داریم در مقاله‌ی حاضر به آن‌ها پاسخ دهیم و هم‌چنین یکی از بهترین گالری طلا در تهران را به شما معرفی کنیم.

می‌دانیم که عواملی چون تورم، قیمت دلار، اتفاقات سیاسی و … بر روی قیمت طلا، اثرگذار هستند. اما آنچه باعث تنوع طلا در ایران می‌شود، تفاوت در طرح و رنگ و نحوه ساخت طلاست که در هر نقطه‌ای از کشور با منطقه‌‌ی دیگر متفاوت است. برای مثال در شهرهای شمالی، طلای قرمز رونق بیشتری نسبت به طلای روشن دارد. هم‌چنین خانم‌ها طرفدار طلاهای سنگین هستند در حالی که در تهران معمولاً طلاهای ظریف را ترجیح می‌دهند.

یکی از مواردی که همیشه کارشناسان ما در گالری آرامه به مشتریان گوشزد می‌کنند، این است که قبل از هر انتخابی، هدف و نیاز خود را تعیین کنید و عواملی مانند وزن، رنگ، طرح و اندازه‌ی قطعه طلای موردنظر را بشناسید. این امر سبب می‌شود تا از سردرگمی و خرید هیجانی در امان بمانید. هر چند که در گالری آرامه می‌توانید کاملاً مطابق با بودجه و توانایی مالی خود، طرح سفارشی خاص خودتان را تهیه کنید.

اگر قصد دارید در مورد انواع زیورآلات طلا در شهرهای مختلف ایران بدانید و با گالری آرامه، یکی از بهترین گالری طلا در تهران آشنا شوید، تا پایان با ما همراه باشید.

انواع مختلف طلا در ایران

گالری طلا در تهران

امروزه به دست آوردن پول و سرمایه، کاری سخت و پرتلاش است، پس برای استفاده از آن باید برنامه ریزی و دقت کافی داشته باشیم. از آن‌جا که طلا از جایگاه ویژه ای در اقتصاد برخوردار می‌باشد، برای خرید آن به هزینه‌ی زیادی لازم داریم، اما اگر دقت و دانش کافی داشته باشیم، علاوه بر موفقیت در خرید، از سود قابل قبولی برخوردار خواهیم شد.

در ادامه قصد داریم شما را با انواع طلا آشنا کنیم تا با آگاهی کامل نسبت به خرید آن اقدام کنید.

یکی از عواملی که در قیمت طلای خریداری شده اثر دارد، عیار آن است. عیار طلا یک واحد اندازه گیری برای مقدار طلا در یک قطعه است. در ایران عیار طلا از ۱۸ کمتر نبوده و معمولاً طلا با عیار ۱۸،۲۱،۲۲ و حتی ۲۴ مرسوم می‌باشد.

هر چه عیار یک قطعه طلا بیشتر باشد، درصد طلای بیشتری در آن به کار رفته و در نتیجه، قیمت آن قطعه بالاتر است.

عیار طلا در رنگ آن اثر دارد و هرچه رنگ طلا به زرد پررنگ تمایل داشته باشد، عیار بالاتری خواهد داشت. برای مثال: در استان‌های جنوب کشور، طلای زرد پررنگ با استقبال بیشتری رو‌به‌رو است. در حالی که استان های شمالی عموماً طرفدار طلای قرمز رنگ هستند.

به همین خاطر طلای ۲۱ و ۲۲ عیار در جنوب کشور پرفروش است. همچنین در تهران و استان‌های مرکز، از طلای ۱۸ عیار استفاده می‌کنند و طلای ۱۸ عیار در بیشتر کشورهای دنیا مورد پسند می‌باشد.

شاید شنیدن این مطلب برای شما جالب باشد که در شهرهای مختلف کشورمان، انواع متفاوتی از طلا وجود دارد. این امر به دلیل تفاوت در سلیقه‌ی ساکنین آن منطقه بوده و میزان تقاضا و استقبال افراد، این مطلب را اثبات می‌کند.

درادامه شما را با انواع گالری طلا در شهرهای مختلف آشنا کنیم.

·        طلای اصفهان

تا به حال نام طلای سپاهان را شنیده‌اید؟ طلای سپاهان اصفهان، یکی از مرغوب‌ترین نوع طلا در ایران است. چرا که با ظرافت و زیبایی تمام ساخته شده و در طراحی و تولید این نوع طلا، از طرح‌های سنتی و طرح‌های اسلیمی اصیل ایرانی استفاده شده است. به طور کلی می‌توان اصفهان را به عنوان یک قطب مهم در صنعت طلا در ایران دانست.

·        طلای یزد

معروف ترین طلای ایران برای یزد است. علاوه بر این‌ که طلای یزد در ایران طرفداران زیادی دارد؛ در خارج از کشور نیز با استقبال گرمی روبه‌رو شده و افراد زیادی در خارج را عاشق خود کرده است.

در یزد طلای ۲۰ عیار به بالا، تقاضای بیشتری دارد. همچنین طراحی زیبا و سنتی طلای یزد باعث شده تا افراد زیادی برای خرید این نوع طلا به شهر یزد سفر کنند. طبق گزارشات صنف مربوطه، سالانه بیش از ۶۰ میلیارد طلا، فقط در شهر یزد مبادله می‌شود و این عددی بزرگ و قابل توجه است.

شاید طرح های مختلف طلای یزد در شهرهای دیگر نیز وجود داشته باشد اما مختص شهر یزد است. نوعی از طلای یزد وجود دارد که با مرواریدهای خاویاری مزیّن می‌شود و توانسته توجه عده‌ی زیادی را به خود جلب کند. حتی این نوع طلا در مقایسه با زیورآلات دیگر کشورها همچون ایتالیا، هند و … از ویژگی‌های خاص خود برخوردار است.

یکی از مشهورترین انواع طلا در یزد، زنجیر چینابی می‌باشد. جالب است بدانید ساخت این نوع زنجیر در یزد، قدمت طولانی داشته و طرز ساخت آن از اجداد قدیمی، نسل به نسل به دوره‌ی بعد انتقال یافته است. امروزه به عنوان یک هنر موروثی در دسترس عموم ‌باشد. از جمله افتخارات یزدی‌ها، ثبت زنجیر چینابی در لیست میراث ناملموس کشور است.

از نمونه های دیگر انواع طلای یزد می‌توان به طرح های هل و گل، طرح خشخاشی،کونیک، زنجیرهای پوست ماری و… اشاره کرد.

·        طلای مشهد

این نوع طلا، عموماً به همراه سنگ‌های عقیق و فیروزه طراحی و تولید می‌شود. طبق آمار، سالانه حدود ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فیروزه و نزدیک به ۹ هزار کیلوگرم عقیق، در شهر مشهد مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس اگر جزو آن دسته از افراد هستید که به سنگ‌های قیمتی علاقه دارید، شک نکنید که در شهر مشهد، طرح دلخواهتان را پیدا خواهیدکرد.

·        طلای تهران

یکی از بهترین و آسان ترین راه‌ها برای خرید طلا مانند دستبند مروارید طلا، مراجعه به گالری های طلا در تهران است. از آن‌جا که استان تهران، پایتخت ایران به شمار می‌رود، به عنوان کلکسیونی از انواع طلا در طرح و رنگ و عیار مختلف تلقی می‌شود و به جرأت می‌توان گفت که در تهران، برای هر نوع سلیقه‌ای، طرح دلخواه یافت می‌شود.

معرفی آرامه، گالری طلا در تهران

در استان تهران و به عبارت دقیق‌تر در شهر تهران، مکان‌های طلافروشی قدیمی و جدید زیادی یافت می‌شود که می‌توان با مراجعه به آن‌ها، تنوع طرح‌ها را مشاهده کنید.

گالری آرامه، یکی از به‌روز‌ترین گالری های طلا در تهران است که با وجود قدمت ۱۱ ساله، همچنان در طراحی و تولید طرح های شیک و امروزی، حرفی برای گفتن دارد.

یکی از بارزترین خصوصیات گالری آرامه، پذیرش طرح های سفارشی و طراحی و تولید آن طبق سلیقه‌ی شما عزیزان است. یعنی اگر طرحی از طلا در یزد، اصفهان و یا هرطرح دلخواه را مدنظر دارید، لازم نیست به آن شهر سفر کنید و تنها با ثبت درخواست در گالری آرامه، طرح دلخواهتان را سفارش دهید. گالری آرامه هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی با انواع طرح ها در خدمت شماست تا شما عزیزان طعم لذت‌بخش یک خرید شیرین را تجربه کنید.

چرا از گالری آرامه بعنوان گالری طلا در تهران خرید کنیم؟

همان‌طور که گفته شد، در ایران انواع طلا وجود دارد. شاید شما ساکن غرب کشور باشید؛ اما از طلای شمال خوشتان بیاید، یا اینکه طرح خاصی مدنظر دارید. اما در هیچ کدام از طلافروشی ها، آن را پیدا نکرده‌اید. اینجاست که گالری آرامه برای حل مشکل شما قدم برمی‌دارد. اگر توانایی سفر به شهر موردنظر برای تهیه طلا را ندارید، کافیست به صورت آنلاین و از طریق سایت گالری آرامه، انواع طرح ها را مشاهده و انتخاب کنید.

اگر به دنبال طرح‌های خاص و جدیدترین مدل‌ها از انواع طلا هستید، یا برای هدیه دادن و یا سرمایه‌گذاری قصد خرید طلا دارید، کافیست با مشاوران ما در ارتباط باشید. ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که کارشناسان آرامه، بهترین پیشنهاد را در اختیار شما قرار دهند.

در اصل اثبات می‌کنیم که شما با برندی همراه شده‌اید که درخواست و نیازتان را از جهت های گوناگون بررسی می‌کند و به شما خدماتی ارائه خواهدکرد که شایسته‌ی آن هستید.

سخن پایانی

در این مقاله، سعی کردیم شما را با انواع گوناگون طلا در ایران آشنا کنیم. دانستیم که عرضه‌ی طلا در هر قسمت از کشور، ممکن است با قسمت دیگر فرق داشته باشد. پس سعی کنید تا با شناخت کافی، برای خرید طلا اقدام کنید.

اما نگران نباشید چون یک راه میان‌بر برای راحتی در انتخاب شما معرفی کردیم؛ بله! خرید از گالری طلا در تهران یک راه میان‌بر برای شما برای خرید طلای سبک برای هدیه و سایر سفارشات شماست. زیرا در این شهر، به جهت پایتخت بودن، انواع طرح ها از نقاط گوناگون کشور یافت می‌شود.

همچنین ما در گالری آرامه، واقع در تهران تمام تلاش ما بر این است تا خاطره‌ای خوش از خرید طلا، در یکی از محبوب ترین گالری های طلا در تهران را برای شما رقم بزنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *