خواه گیرنده مورد نظرتان علاقمند به سرمایه‌گذاری باشد یا تمایل به جذب فلزات گرانبها داشته باشد، همیشه می‌توانید مزایای خرید هدیه طلا و نقره را در نظر داشته باشید. این سرمایه‌گذاری‌ها یک ذخیره قوی از ارزش را با خطر کم کاهش ارزش در طول زمان فراهم می‌کنند. به ویژه در زمان‌های بی‌ثباتی اقتصادی نیز سودمند هستند. بسیاری از کسانی که هدیه می‌گیرند از این که بدانند فلز گرانبهای کمیاب و ارزشمند دارند هیجان زده خواهند شد.

طلا و نقره فلزات گرانبهایی بسیار ارزشمند هستند که ذخیره قوی ارزش و یک هدیه فیزیکی جذاب هستند. شما می توانید طلا و نقره ملموس را به شکل شمش، سکه یا جواهرات یا به صورت نامشهود از طریق سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس یا سرمایه گذاری های مشترک، شرکت های معدنی و غیره هدیه کنید.

هنگام خرید طلا و نقره فیزیکی به عنوان هدیه، همکاری با یک فروشنده مجاز و معتبر بسیار مهم است. خرید فیزیکی طلا و نقره ممکن است هزینه های قابل توجهی در ارتباط با تحویل، ذخیره سازی و بیمه داشته باشد. همچنین ممکن است پیامدهای مالیاتی برای شما به عنوان هدیه دهنده و برای گیرندگان در صورت فروش طلا یا نقره در تاریخ بعدی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: خرید هدیه طلا – یک یادگاری ارزشمند و خاص

فلزات گرانبها چیست و چگونه آن‌ها را خریداری می‌کنید؟

فلزات گرانبها مانند طلا، نقره و پلاتین فلزات نادر و طبیعی هستند که برای هزاران سال ارزش مالی و اجتماعی داشته اند. آنها تمایل به ماندگاری بالایی دارند، به این معنی که در طول زمان پوسیده یا مستهلک نمی شوند. در حالی که فلزات گرانبها به طور مشهور در جواهرات و آثار هنری فاخر استفاده می شوند، آنها همچنین در طول قرن ها کاربردهای عملی مختلفی داشته اند. به عنوان مثال، زمانی نقره یکی از اجزای کلیدی در صنعت عکاسی بود. اکنون به دلیل رسانایی آن در بسیاری از دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود.

در حالی که طلا و نقره به عنوان دارایی های امنی در نظر گرفته می شوند که احتمالاً ارزش خود را در طول آشفتگی اقتصادی حفظ یا افزایش می دهند، توجه داشته باشید که قیمت این فلزات همچنان می تواند بسیار نوسان داشته باشند. هنگام در نظر گرفتن خرید فلزات گرانبها مانند طلا و نقره – چه برای خودتان به عنوان یک سرمایه گذاری و چه برای شخص دیگری به عنوان هدیه – مهم است بدانید که راه های مختلفی، چه مستقیم و چه غیر مستقیم، برای سرمایه گذاری در این کالاهای ارزشمند وجود دارد.

شمش طلا

وقتی اکثر ما به خرید طلا یا نقره فکر می کنیم، شمش را تصور می کنیم. شمش به میله‌ها یا شمش‌های فلزی خالص یا تقریباً خالص اطلاق می‌شود که اغلب در انبارها، گاوصندوق‌ها یا سایر مکان‌های امن ذخیره می‌شوند. برای گیرنده هدیه مورد نظر شما، شمش یا اقلام کوچکتر مانند سکه ممکن است سریعترین لذت را برای دریافت کنید.

جواهرات طلا

یکی دیگر از راه های مناسب برای هدیه دادن طلا یا نقره این است که یک جواهر به گیرنده خود بدهید. به طور سنتی، حدود نیمی از طلای استخراج شده برای ساخت جواهرات استفاده می شود. یکی دیگر از مزایای این نوع هدیه این است که برای گیرنده شما کاربرد عملی دارد، اگرچه پوشیدن جواهرات طلا نیز فرد را در معرض خطر گم شدن یا دزدیده شدن آن قرار می دهد.

EFTها

صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) به یکی از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در سال های اخیر تبدیل شده اند. ETFها اوراق بهادار سرمایه گذاری تلفیقی هستند که به گروهی از سرمایه گذاران اجازه می دهد تا در معرض شاخص ها، گروه های سفارشی سهام و حتی کالاهای فردی مانند طلا یا نقره قرار بگیرند. آنها را می توان در بورس اوراق بهادار مانند سهام عادی معامله کرد. انواع ETF وجود دارد که قرار گرفتن در معرض طلا، نقره یا سایر فلزات گرانبها را فراهم می کند. همچنین می‌توان با سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌هایی که آن فلزات را استخراج می‌کنند، در معرض طلا، نقره یا سایر فلزات قرار گرفت.

دلایلی وجود دارد که چرا یک سرمایه گذار ممکن است این رویکرد را انتخاب کند، از جمله اینکه شرکت های معدنی ممکن است از افزایش قیمت آن فلزات سود ببرند. شما می توانید به طور مستقیم با خرید آنها در بورس یا غیرمستقیم از طریق ETF یا صندوق سرمایه گذاری به این سهام دسترسی داشته باشید. سرمایه گذاران پیچیده از بازار آتی و اختیار معامله برای شرط بندی روی طلا، نقره و سایر فلزات نیز استفاده می کنند. ETFها، شرکت‌های استخراج، قراردادهای آتی و گزینه‌ها همگی راه‌هایی هستند که می‌توان روی طلا یا نقره سرمایه‌گذاری کرد، اما ممکن است هیجان‌انگیزترین هدایا را ندهند. به همین دلیل، ما بحث خود را در زیر بر روی هدیه دادن فلزات گرانبها به عنوان شمش یا جواهرات متمرکز خواهیم کرد.

چگونه خرید هدیه طلا را انجام دهیم؟

شمش را می توان با قیمت لحظه ای خریداری کرد که هم هزینه خود فلز و هم هزینه های اضافی مربوط به معامله را شامل می شود. در بیشتر موارد، بهترین راه برای خرید شمش یا سکه از طریق یک خرده فروش مجاز است. خرده فروشان دارای مجوز آنلاین معروف عبارتند از American Precious Metals Exchange (APMEX)، JM Bullion و Wholesale Coins Direct. این فرآیند نسبتاً ساده است و به شکل زیر است:

  • از وب‌سایت یا، کمتر رایج، فروشگاه حضوری یک خرده‌فروش دارای مجوز دیدن کنید.
  • اقلام طلا یا نقره برای فروش را بر اساس قیمت، وزن یا مقدار جستجو کنید.
  • اقلام طلایی یا نقره ای مورد نظر خود را خریداری کنید.
  • برای پرداخت و به طور بالقوه ترتیبات تحویل و بیمه را آماده کنید. این هزینه ها می تواند قابل توجه باشد، بنابراین مطمئن شوید که آنها را در طول فرآیند در نظر بگیرید.
  • طلا یا نقره خود را دریافت کنید و با خیال راحت در صندوق امانات یا صندوق امانات نگهداری کنید. ممکن است بهتر باشد شمش یا سکه ها را در بسته بندی تحویل نگه دارید تا از آسیب دیدن جلوگیری کنید
  • . وقتی زمانش رسید، طلا یا نقره را به هدیه گیرنده خود بدهید. مطمئن باشید که فضای امنی هم برای نگهداری این وسایل دارند.

شما همچنین باید هزینه‌های ادامه بیمه طلا یا نقره را پس از در اختیار داشتن آنها در اختیار گیرنده قرار دهید. اگر این هزینه‌ای است که نمی‌خواهید بر گیرنده خود تحمیل کنید، آماده باشید تا ترتیبات جایگزینی مانند ادامه دادن خودتان برای بیمه پرداخت کنید.

جواهرات

فرآیند خرید و هدیه دادن جواهرات طلا یا نقره از بسیاری جهات شبیه شمش یا سکه است. یکی از موارد کلیدی که باید در نظر داشت این است که بسیاری از جواهرات دارای برچسب طلا یا نقره ممکن است دارای خلوص کمتری نسبت به شمش یا حتی سکه باشند. مشورت با نمودار کاراتاژی که بینشی در مورد ترکیب طلا یا نقره با قیراط ارائه می دهد، مفید است. مانند شمش و سکه، مراقب باشید تا اطمینان حاصل کنید که هر خرده فروشی که از آن خرید می کنید معتبر و دارای مجوز است. مواظب معاملاتی باشید که برای واقعی بودن خیلی خوب به نظر می رسند. متأسفانه، در طول سال ها موارد بی شماری از فروش جواهرات و شمش طلا و نقره تقلبی یا تقلبی وجود داشته است.

مالیات بر هدایای طلا و نقره

برای افرادی که طلا یا نقره به شکل شمش، شمش، سکه و سایر اقلام فیزیکی دارند، پیامدهای مالیاتی وجود دارد. خدمات درآمد داخلی (IRS) این اقلام را دارایی های سرمایه ای و جمع آوری می کند. به این ترتیب، آنها مشمول مالیات بر عایدی سرمایه هستند. مالیات بر عایدی سرمایه مالیاتی است بر سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذار. 3 اگر هدیه گیرنده شما در آینده طلا یا نقره را بفروشد، ممکن است مشمول مالیات بر عایدی سرمایه شود. به عنوان فردی که طلا یا نقره می دهد، باید توجه داشته باشید که هدیه شما ممکن است مشمول مالیات هدیه باشد. این به ارزش هدیه ای که می دهید، از جمله عوامل دیگر بستگی دارد. برای تعیین اینکه آیا ممکن است نیاز به محاسبه مالیات هدیه بر روی هدیه خود داشته باشید، با IRS مشورت کنید.

سوالات متداول

چگونه می توان طلا یا نقره را به عنوان هدیه داد؟

متداول ترین راه برای هدیه دادن طلا یا نقره از طریق اقلام ملموس مانند شمش، سکه یا جواهرات است. شما همچنین می توانید به عنوان مثال، از طریق سهام یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) یا شرکت های استخراج فلزات، هدایای غیرمستقیم طلا یا نقره ارائه دهید.

آیا باید بر روی طلای هدیه مالیات بپردازید؟

شما ممکن است. هدایای طلا یا نقره بسته به ارزش هدیه شما و سایر عوامل ممکن است مشمول مالیات هدیه شوند. دریافت کنندگان هدایای فلزات گرانبها در صورت فروش طلا یا نقره در آینده ممکن است نیاز به پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه داشته باشند.

هنگام دادن طلا یا نقره چه چیزهای دیگری را باید در نظر داشته باشید؟

هدیه طلا یا نقره خود را حتما از یک خرده فروش معتبر و دارای مجوز خریداری کنید. باید در نظر داشته باشید که هزینه تحویل، نگهداری و بیمه این اقلام می تواند قابل توجه باشد. ممکن است در این زمینه ها هزینه هایی برای گیرنده شما وجود داشته باشد، بنابراین حتماً برنامه ای برای نحوه پوشش این هزینه ها داشته باشید.

جمع بندی

فلزات گرانبها مانند طلا و نقره می توانند هدیه ای با ارزش و معنادار باشند. ممکن است از طریق ETF، صندوق سرمایه گذاری مشترک یا سهام در شرکت های معدنی، سرمایه گذاری غیرمستقیم دریافت کننده خود را در معرض فلزات گرانبها قرار دهید. با این حال، بخشی از جذابیت طلا یا نقره به عنوان هدیه ممکن است در دادن یک دارایی ملموس و فیزیکی به گیرنده شما باشد. در این صورت، می توانید فلزات گرانبها را به شکل شمش، سکه یا جواهرات هدیه دهید. علاوه بر هرگونه پیامد مالیاتی هدایای ارزشمند، اگر قصد دارید طلا یا نقره فیزیکی بدهید، مهم است که از یک فروشنده معتبر خرید کنید و هزینه های مربوط به تحویل، ذخیره سازی و بیمه را در نظر داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *