طلا سبک برای هدیه

ناگفته نماند که یکی از هوشمندانه ترین سرمایه گذاری ها در صنعت طلا و جواهر طلا است. طلا از تجمل و کلاس تراوش می کند و نشان دهنده ثبات مالی است. طلا پول است. از آنجایی که ارزش واقعی پول با پشتوانه طلا است، این فلز گرانبها در همه جای دنیا مورد تقاضا است. با تورم و افزایش و کاهش غیرقابل پیش‌بینی در بازارها، طلا یک محافظ قوی در برابر این عدم اطمینان است.

سفارش طلا از گالری طلا آرامه تهران

با وجود خطرات زیاد، دانستن نحوه خرید طلا قبل از خرید بسیار مهم است. در این راهنمای جامع، همه چیزهایی را که باید در مورد طلا بدانید به تفصیل شرح می دهیم.
سطوح خلوص طلای خود را بشناسید. اگر تا به حال آهنگ سحر و جادو 24 عیار از برونو مارس را شنیده اید و فکر کرده اید که منظور او از خواندن “جادوی 24 عیار در هوا” چیست، به این دلیل است که طلای 24 عیار 100٪ خالص است. هنوز منطقی نیست؟ در هر آلیاژ طلا، 24 واحد وجود دارد که ما از آنها به عنوان “قارات” یاد می کنیم. وقتی طلایی می‌خرید که 24 عیار دارد، به این معنی است که شما 100% طلای خالص و بدون تقلب دارید که پس از آن برابر است با پول خالص و بدون تقلب در جیب شما.

بنابراین، قاعده کلی این است: ارزش طلا متناسب با خلوص آن است – هر چه طلا خالص تر باشد، ارزش آن بالاتر است. ولی این بدان معنا نیست که وقتی می خواهید طلا بخرید، همیشه باید سطح خلوص بالاتری را هدف قرار دهید. این دو استثنا مهم را در نظر بگیرید.

طلای خالص بسیار نرم است و به راحتی آسیب می بیند. اگر قصد دارید آن را هر روز بپوشید، پس به سراغ قطعات LOW-KARAT بروید. اینها حدود 10، 12 و 14 قیراط هستند. قطعات کم عیار از طلا و سایر فلزات ساخته شده اند که آلیاژ را قوی تر می کند. برای انگشترها و دستبندهایی که در معرض اصطکاک با سطوح سخت هستند، بهتر است قطعات 10 و 12 عیار خریداری کنید. برای گردنبندها و گوشواره هایی که از ضربه و ضربه در امان هستند، 14 تا 18 قیراط مناسب است.

قطعات با کارات بالا که بین 18 تا 24 قیراط متغیر هستند به دو دلیل برای مناسبت های خاص، مهمانی ها و مراسم تشریفاتی مناسب هستند. یکی، طلای شما به ندرت استفاده می شود و زمانی که از آنها استفاده می کنید، با دقت مورد استفاده قرار می گیرند – از آسیب های غیر ضروری جلوگیری می شود. دوم، شما به ظرافت و ثروت خود متواضع می شوید. خوب، این آخری در واقع یک دلیل نیست.

سازگاری: بپرسید “آیا این آلیاژ طلایی برای من “خوب” است؟

به غیر از هدف جواهرات، موارد خاص دیگری نیز باید در نظر گرفته شود.

جواهرات طلا ممکن است حاوی فلزاتی غیر از طلا باشند. یکی از رایج ترین فلزاتی که در یک آلیاژ طلایی مخلوط می شود، نیکل است. این جواهرات را قوی تر می کند اما برای افرادی که به نیکل آلرژی دارند مشکل ساز است.

اگر به نیکل حساسیت دارید، بهتر است جواهراتی را انتخاب کنید که درصد طلای بیشتری دارند. خلوص 18 عیار برای شما توصیه می شود.  کیفیت طلای خود را ارزیابی کنید تمام آن چیزی که می درخشد طلا نیست … به معنای واقعی کلمه!

فقط به این دلیل که جواهرات شما به نظر می رسد که از طلا ساخته شده اند، به این معنی نیست که واقعاً هستند. تعداد بسیار کمی از جواهرات نفیس طلا وجود دارد که از طلای جامد 24 عیار (100٪ طلای خالص) ساخته شده باشد. اما چیزی وجود دارد که ما به آن جواهرات پر شده و روکش طلا می گوییم و اگر می خواهید طلا بخرید باید تفاوت آن را بدانید. جواهرات پر شده از طلا همانطور که از این اصطلاح پیداست پر از طلا هستند.

آلیاژهای طلا و مخلوط آن

همانطور که قبلاً در بالا ذکر کردیم، مخلوط فلزی که ما آن را آلیاژ می نامیم از طلا و سایر فلزات ساخته شده است که برای ایجاد یک فلز سخت تر ترکیب شده اند. خریداران معمولاً آلیاژهای طلا را به جواهرات با روکش طلا ترجیح می دهند به دلایل مختلف: این دومین نوع جواهرات طلای با ارزش در کنار طلای خالص ۲۴ عیار است.

آنها جدا از نیاز گاه به گاه برای تمیز کردن، کدر، محو، تراشه یا تغییر رنگ نمی دهند – آنها حتی به دلیل فرسوده نشدن آنها محصولات “مادام العمر” در نظر گرفته می شوند.

در برخی از کشورها، دولت تجارت جواهرات پر از طلا را تنظیم می کند، به این معنی که سرمایه گذاری شما به خوبی محافظت می شود. از طرف دیگر روکش طلا از فلزات پایه غیرطلا ساخته شده است که سپس در طلای مذاب غوطه ور می شود تا پوششی طلایی روی سطح ایجاد شود. این یک جایگزین مناسب برای جواهرات پر از طلا است زیرا:

آبکاری معمولاً بسیار نازک است و به راحتی از بین می رود. فروش جواهرات با روکش طلا در صورتی که اصلاً نظارتی نداشته باشد، به شدت تحت نظارت است. آنها به راحتی در بازار موجود هستند.

نوع خاصی از آبکاری به نام ورمیل از همان فرآیند استفاده می کند اما روی یک فلز پایه خاص، نقره استرلینگ. ورمیل مزایای مشابهی با سایر جواهرات با روکش طلا دارد، اما برای کاربرانی که به نیکل حساسیت دارند، دوستانه تر است.

آلیاژها و رنگ های خود را بشناسید

به همین دلیل است که همانطور که گفتیم، جواهرسازان روشی را برای مخلوط کردن طلا با سایر فلزات قوی تر ارائه کرده اند. از آنجایی که این اقلام معمولاً از طلای 18 عیار بیشتر نیستند، سایر فلزات روی رنگ زرد تأثیر می گذارند و آلیاژی با رنگ متفاوت به دست می دهند.

هنگام خرید طلا، شما فقط به رنگ زرد طلایی محدود نمی شوید. در اینجا برخی از رنگ های طلا را که باید بدانید آورده شده است:

طلای زرد

این رنگی است که وقتی می گوییم طلایی به ذهن می آید. در واقع، کلمه “طلا” در زبان عامیانه ما به عنوان یک رنگ است که به عسل یا آفتاب تشبیه شده است. با این حال، تمام جواهرات زرد طلا در واقع طلا نیستند. همانطور که می دانید آبکاری در جواهرات طلایی رایج است و گاهی عمداً برای حفظ ظاهر طلای زرد انجام می شود.

طلای سفید

به نظر می رسد که این یک نسخه درخشان تر از نقره است. به اندازه طلای زرد برای حلقه نامزدی محبوب است. طلای سفید گاهی اوقات با طلای زرد در مواردی که بیشتر به عنوان دو رنگ شناخته می شوند، جفت می شود. طلای سفید از فلزات سفید (یعنی پالادیوم، نیکل یا منگنز) ساخته شده است که از طلا قوی تر هستند.

رزگلد

یک آلیاژ طلا با رنگ صورتی، رزگلد به یک حس حلقه نامزدی تبدیل شده است! برای رسیدن به رژگونه صورتی، مس به طلا اضافه می شود که اغلب 14 قیراط یا 58.5 درصد خلوص است. بالاترین نسخه عیار این آلیاژ به طلای تاج معروف است که با 75 درصد طلا و 25 درصد مس ساخته شده است.

طلای سبز

این یکی از نادرترین انواعی است که از طلای مخلوط با نقره ساخته شده است. رنگ زرد مایل به سبز روشنی دارد و سنگ های سبز مانند زمرد و پریدوت را به خوبی تحسین می کند. طلای سبز بیشتر در آزمایشگاه تولید می شود اما بسیار کمیاب و بسیار گران است. طلای سبز معروف به “الکتروم” را می توان به طور طبیعی استخراج کرد. تنها تعداد بسیار کمی از جواهرسازان ممتاز دیدن آنها را دارند، بنابراین این چیزی نیست که معمولاً هنگام خرید طلا با آن مواجه می شوید.

جواهرات طلای خود را هوشمندانه انتخاب کنید

برای خرید طلا از گالری آرامه غرب تهران به این نکته توجه کنید. کنون که کیفیت های مختلف انواع طلا را پوشش داده ایم، زمان خرید فرا رسیده است! این با پیدا کردن یک خرده فروش شروع می شود.
یافتن فروشنده

برای انتخاب فروشنده مناسب، این نکات را در نظر بگیرید:

به جواهرات معتبر مراجعه کنید. ساده ترین راه برای یافتن طلای با کیفیت، رفتن به فروشگاه های شناخته شده و مورد اعتماد مانند گالری آرامه غرب تهران، تیفانی، گراف و موارد مشابه است. آنها به عنوان نمایندگی های قابل اعتمادی که محصولاتی با کیفیت بالا می فروشند، شهرت خوبی دارند. اما این فروشگاه‌ها حق بیمه بالاتری را برای محصولات خود قائل می‌شوند، به طوری که می‌توانند بسیاری از خریداران را از این کار دور کنند. اگر به دنبال خریدی مقرون به صرفه هستید، به دنبال فروشندگان مستقل باشید که قطعات نفیس را نیز می فروشند.

فقط مراقب باشید با چه کسی سروکار دارید. شما می توانید با بررسی اعتبار و گواهینامه های یک فروشنده معتبر مطمئن شوید که در حال معامله با آنها هستید. همیشه مقایسه کنید در نمایندگی‌های مستقل، قطعه‌ای که در یک فروشگاه با قیمت مشخصی یافت می‌شود، احتمالاً می‌تواند با قیمت کمتری در یک فروشگاه دیگر پیدا شود. همیشه فروشگاه های دیگر را جستجو کنید و قیمت ها را مقایسه کنید. بله، ممکن است خرید فوری جواهرات ایده آل به نظر برسد، جواهراتی که بلافاصله با شما صحبت می کنند. اما حقیقت این است که احتمالاً می‌توانید دقیقاً همان کالا را در جای دیگر و با قیمتی بسیار مقرون به صرفه‌تر پیدا کنید.

کی از دلایلی که شرکت های بزرگتری مانند Tiffany & Co امتیاز بسیار بالایی را به محصولات خود اضافه می کنند، انحصاری بودن طرح های آنها است. حلقه ای که توسط Tiffany & Co در یکی از فروشگاه های Cartier ساخته شده است را پیدا نخواهید کرد.
قیمت گذاری و علائم کیفیت طلا

قیمت طلا عمدتاً بر اساس خلوص تعیین می شود. اما چگونه می توان فهمید که خلوص غذا چیست؟ در اینجا چند نکته وجود دارد:

ابتدا قیمت شمش طلا را بدانید. این به قیمت طلا در بازار اشاره دارد و هر روز تغییر می کند. برای راهنمایی مشتریان، جواهرسازان نرخ شمش روزانه را نمایش می دهند. طلای خالص 24 عیار بر حسب اونس فروخته می شود در حالی که جواهرات عیار غیر خالص معمولاً بر حسب گرم فروخته می شوند. قیمت طلای “چقدر” دارید را محاسبه کنید. به عنوان مثال، اگر یک قطعه طلای 18 هزار تومانی به وزن 20 گرم را ببینید، 1300 دلار قیمت دارد، آیا این قیمت خوبی است؟

اجازه بدید ببینم. با فرض اینکه طلا به قیمت 42.19 دلار در هر گرم فروخته می شود، پس هزینه طلای شما 632.85 دلار است: (18/24)2042.19 = 632.85.

اما شما در حال خرید کالا با قیمت 1300 دلار هستید! آیا این عادلانه است؟

هزینه های دیگر را در نظر بگیرید. انتظار می رود که جواهرسازان بر هزینه های فلزات دیگر در آلیاژ به اضافه نیروی کار اضافه کنند. قاعده کلی این است که شما حداقل دو برابر قیمت طلا را برای در نظر گرفتن این هزینه ها، به اضافه حاشیه سود جواهر، می پردازید. بنابراین 1300 دلار در مثال ما کم و بیش یک قیمت منصفانه است.

اگر جواهرات به صورت سفارشی برای شما ساخته شده باشد، می توانید انتظار داشته باشید که حتی هزینه بیشتری بپردازید. در این مورد، شما فقط برای طلا پرداخت نمی کنید، بلکه برای طراحی نیز هزینه می کنید. اگر فروشنده شما جزو جواهرسازهای درجه یک مانند کارتیه یا بولگاری باشد، می تواند یک کالا را به اندازه ده برابر وزن طلا بفروشد. زیرا در کنار طلا، کیفیت محصول، طرحی که معمولاً توسط طراحان برجسته جواهرات انجام می‌شود و البته نام برند، را خریداری می‌کنید.
شک و تردید خود را در خرید طلا برطرف کنید

رفع شک و تردید به این معنی نیست که مثبت فکر کنید و فقط سرنوشت جواهرات خود را به شانس و اعتماد کامل بسپارید. برعکس، شما باید مراقب خرید خود باشید، به خصوص زمانی که با نمایندگی های مستقل تجارت می کنید.

یکی از راه های مقابله با شک و تردیدهای خود، استخدام یک ارزیاب مستقل است. شما می خواهید از کیفیت محصول مطمئن شوید، به خصوص اگر علامت مشخصه ای نباشد. البته طلای واقعی تقریباً، اگر نه همیشه، یک علامت مشخص خواهد داشت، اما درخواست نظر دوم ضرری ندارد. ضمانت نامه بخواهید به خصوص اگر خرید شما ریسک بالایی دارد یا بسیار گران است. جواهر فروشان یکپارچگی ضمانت نامه ای برای حمایت از کیفیت محصولی که می فروشند ارائه می دهند. این به هزینه خرید شما اضافه می شود، اما ارزش حفظ ارزش سرمایه گذاری شما را دارد.

از طلای خود مراقبت کنید

وقتی طلای خود را قبلا خریده اید، به همین جا ختم نمی شود. اگر به خوبی از جواهرات خود مراقبت نکنید، ممکن است پول را به آتش بکشید… کمی دراماتیک اما با ما تحمل کنید.

نکات زیر را به خاطر بسپارید و طلای شما در دستان خوبی قرار خواهد گرفت.
بایدها و نبایدهای استفاده از طلا

برای طلای عیار بالا، از موارد کمتر استفاده کنید. طلا، به ویژه طلای خالص، ممکن است ارزشمند باشد، اما نرم است و به راحتی آسیب می بیند. قبل از حمام کردن، شنا کردن، باغبانی و تمیز کردن جواهرات خود را بردارید. مواد شیمیایی مضر موجود در صابون‌ها و مواد شوینده می‌توانند طلا را از بین ببرند، به‌ویژه اگر مورد روکش طلا باشد. استرس ناخواسته مانند اصطکاک ناشی از انقباض و برس زدن می تواند به راحتی به طلا آسیب برساند. از پوشیدن وسایل طلا در استخرها و سواحل خودداری کنید. جدای از اشباع بالای کلر یا نمک، آخرین چیزی که می خواهید از دست دادن یک تکه فلز کوچک در حجم وسیعی از آب است.

در نهایت، از ذخیره سازی مناسب اطمینان حاصل کنید. از طریق موارد زیر قابل انجام است: در صورت عدم استفاده، جواهرات طلای خود را در جعبه های جداگانه یا در محفظه های جداگانه در یک جعبه نگهداری کنید. اگر چنین فضای ذخیره‌سازی در دسترس نیست، آن‌ها را در تکه‌های لباس جداگانه بپیچید تا از خراشیدگی هر تکه جواهرات به ویژه اگر الماسی در داخل آن دارید، محافظت کنید. برای زنجیر طلا، آن‌ها را در جعبه‌هایی نگهداری کنید که با سایر جواهرات یا با خودشان گره نخورند. زنجیرهای طلایی گره‌دار دردناکی برای باز شدن هستند و گاهی اوقات ممکن است آن‌ها را بشکنند. اگر جعبه سفارشی برای گردنبندها و دستبندهای گشاد ندارید، آنها را طوری نگهداری کنید که بتوانید آنها را آویزان کنید.

طلای خود را تمیز کنید

می توانید گهگاه با یک تکه پارچه نرم و نازک جواهرات خود را صاف کنید. آن را به آرامی مالش دهید تا روغن و گرد و غبار پاک شود. به این ترتیب از تجمع کثیفی روی سطح جلوگیری می کنید. تمیز کردن جواهرات خود با مواد شوینده مایع مخلوط شده در آب گرم: یک کاسه را با مخلوط صابون پر کنید و جواهرات طلا را به مدت ده تا پانزده دقیقه خیس کنید. اگر زیورآلات شما دارای سنگ یا طرح های پیچیده است، به جای خیس کردن، از نوک کیو برای تمیز کردن طلا استفاده کنید.

به این ترتیب در عین محافظت از سنگ، لکه های ناخواسته را هدف قرار می دهید. برای قطعاتی که دارای شکاف عمیق هستند، می توانید از یک برس نرم برای از بین بردن کثیفی استفاده کنید. سپس آن را در آب گرم بشویید و با پارچه نرم خشک کنید. تمیز کردن عمیق هر سه ماه یکبار توصیه می شود. این نوع تمیز کردن باید فقط چند بار در سال انجام شود تا از فرسودگی طلا توسط مواد شیمیایی جلوگیری شود. مراحل زیر و طلای خود را دنبال کنید.

جواهرات خود را به مدت سه ساعت در محلول تمیز کننده خیس کنید. برای قطعاتی که با سنگ های قیمتی تزئین شده اند، بررسی کنید که آیا محلول تمیز کننده برای سنگ نیز مناسب است یا خیر. هر قطعه را با یک نوک کیو یا یک برس نرم همانطور که هنگام تمیز کردن با صابون معمولی تمیز می کنید، تمیز کنید. با آب گرم بشویید و خشک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *