همه در حال خرید طلا هدیه تولد به عنوان سرمایه‌گذاری هستند. برخی نیز خرید طلای دیجیتال را در برنامه خود قرار داده‌اند. همه ما دلیل آن را می‌دانیم. چرا که طلا ارزشمند است و ارزش خود را تا ابد حفظ خواهد کرد. طلا فلز عجیبی است. نمی‌دانم شروع استفاده از طلا به عنوان سرمایه یا جواهرات دقیقاً از چه زمانی بوده است. زیرا اگر بخواهیم آن را در نظر بگیریم باید کند و کاوی در ماقبل تاریخ داشته باشیم. اسناد و کشفیات نشان داده‌اند که بشر، دستی طولانی در استفاده از طلا به عنوان جواهرات داشته است. این روند همچنان نیز ادامه دارد. درک آن ساده است. همه ما ترس از دست دادن داریم. به همین دلیل همیشه ترجیح می‌دهیم که بهترین و امن‌ترین شیوه سرمایه گذاری را انتخاب کنیم.

خرید طلا هدیه تولد

دوباره آن زمان از سال است. روز تولد یکی از عزیزان‌مان فرا رسیده و نوبت ماست که هدیه‌ای درخور او تهیه کنیم. نورها آسمان را روشن کرده‌اند. صدای آتش بازی و شادی در فضا پیچیده است. هدایا رد و بدل می‌شوند و به عزیزترین کس زندگی‌مان تبریک می‌گوییم. گل، غذا، مهمانی، لباس‌های جدید و فصل تازه‌ای برای شروع فرا رسیده است. ما با همه اطرافیان‌مان احساس تعلق و ارتباط می‌کنیم. زمانی که مناسبت‌های فرخنده‌ای فرا می‌رسند نوبت شادی و نزدیک شدن دوباره ما با هم است. در همین روزهاست که مردم برای خرید طلا هدیه تولد یا سال نو به بازارها می‌آیند.

بیشتر بخوانید: قلب تو خالی و مفهوم آن در زیورآلات

طلا در اشکال مختلفی وجود دارد. جواهرات طلا، سکه‌های طلا و شمش‌های طلا از جمله آن‌ها هستند. در دهه‌های اخیر، ما گزینه‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری در طلا را به دست آوردیم. صندوق‌های EFT طلا، صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل طلا، اوراق قرضه، طلای مستقل و طلای دیجیتال از جمله آن‌ها هستند. پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری روی طلا بیش از هر زمان دیگری شده است. ما طلا می‌پوشیم، طلا را به رخ می‌کشیم، آن را هدیه می‌کنیم، آن را احتکار کرده و به آن نگاه می‌کنیم. این 24 قیراطی، درخشندگی کور و بی‌نظیر ما را کاملاً تحت تاثیر قرار داده است.

ما حتی آن را به عنوان یک هدیه ارزشمند، ویژه و برجسته می‌دانیم. به ویژه در مناسبت‌هایی که خرید طلا هدیه تولد و ازدواج و زایمان و جشنواره‌های مختلف مطرح باشد. اما چرا مردم در مناسبت‌های فرخنده طلا می‌خرند؟ در کشورهای مختلف جهان، طلا از اهمیت فرهنگی زیادی برخوردار است. این فلز ارزشمند دارای بالاترین جایگاه در بین تمام فلزات است. با گذشت سال‌ها ما آنقدر شیفته طلا شده‌ایم که در حال حاضر بیشترین میزان جواهرات را به خود اختصاص داده است. این برای ما جای تعجب ندارد. اینطور نیست؟

طلا بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ماست

همه این‌ها به این دلیل است که طلا، بخشی جدانشدنی از زندگی ماست. نمادی از ثروت. دلایل زیادی وجود دارند که چرا طلا به عنوان فلزی ناب و ارزشمند مطرح شده است. این فلز سالیان سال است که در زندگی جوامع بشری وارد شده است. می‌دانیم که همه ما با دیدن طلا به وجد آمده و سعی در به دست آوردن آن می‌کنیم. بسیاری از سرقت‌های بزرگ نیز برای دزدیدن مقادیر زیاد طلا طراحی شده بودند. دلایل زیر را می‌توان به عنوان بارزترین موارد در ارزشمندی طلا در نظر گرفت:

  • مقدس و خالص – طبق اساطیر هندو، طلا مقدس و خالص در نظر گرفته می شود. دارای ضریب عاطفی بالا و ارزش درک شده بالایی است. ما را به هم نزدیکتر می کند و پیوندهای بین مردم را تقویت می کند. ‌
  • رنگ مثبت – اعتقاد بر این است که رنگ دلپذیر طلا انرژی های مثبت را ساطع می کند و به درمان کمک می کند. ‌
  • علامت شکوفایی و فراوانی – سنت خرید طلا در دوران دانترا و دیوالی معادل دعوت از الهه لاکشمی و لرد کوبر، خدایان ثروت و رفاه در خانه در نظر گرفته می شود. ‌
  • جدا از ضریب فرهنگی و عاطفی، دلایل مختلفی وجود دارد که ما را دیوانه طلا می دانند.
  • معادل نقدینگی مایع – طلا به عنوان اوراق بهادار یا دارایی بسیار مایع و قابل حمل است. می توان آن را در هر زمان در مواقع اضطراری به پول نقد تبدیل کرد و به عنوان یک دوست مفید در نظر گرفته می شود. ‌
  • سرمایه گذاری خوب – طلا دارایی ارزشمندی است که ارزش آن به طور مداوم افزایش یافته است و آن را به یک سرمایه گذاری مطمئن و مطمئن تبدیل می کند. طلا در پنج سال گذشته بیش از 20 درصد بازده سالانه داشته است. تصور می شود که تنوع دهنده خوبی است که به کاهش ریسک پرتفوی کمک می کند. به گفته کارشناسان سرمایه گذاری، سرمایه گذاری طلا باید 5 تا 10 درصد از سبد خالص سرمایه گذاری افراد را تشکیل دهد.
  • گزینه عالی هدیه – هدیه دادن طلا بخشی جدایی ناپذیر از اکثر مراسم و سنت ها است. جدا از اینکه منبع اصلی پول است، خوش شانس محسوب می شود. هدیه دادن طلا در کشور ما بالاترین نوع هدیه محسوب می شود که ارزش یک فرد و پاکی نیت را برجسته می کند.

هوشمند، معنادار و به یاد ماندنی است

مجله تایم، در سال 2015، 3 عنصر ضروری برای هدیه دادن موفقیت آمیز تعطیلات را شناسایی کرد (برای اهداف ما، ما فکر می کنیم که استفاده از این مفهوم در سایر مناسبت های اصلی که برای آنها هدایا رایج است، مانند تولد، عروسی، و غیره طولانی نیست. ). طبق این مقاله، عناصر یک هدیه عالی، در مقابل یک هدیه عالی، سخاوت، بینش و تأثیر عاطفی است. طلا در هر سه مورد به شدت پاسخ می دهد.

  • سخاوت: طلای واقعی (مانند شمش) یک سرمایه گذاری جدی است. کیفیت گرانبها و عرضه محدود آن ارزش قابل توجهی را به آن منتقل می کند. در واقع، این استعاره ای ساده از بهترین «چیزی» است که جهان فیزیکی ارائه می کند. همیشه بوده است. بنابراین، به عنوان یک هدیه، یک عامل غیرقابل انکار “وای” دارد.
  • بینش: طلا از اهمیت ثروت، پس انداز و اندیشیدن به آینده سخن می گوید. به عنوان مثال، هدیه یک سکه شمش یا شمش بیانیه امید و اطمینان به والدین یک نوزاد است. نقدی می گوید کفش و پوشک; طلا می گوید اولین ماشین و کالج.
  • تأثیر عاطفی: که در عنصر تعجب بیان می شود، بسیار بعید است که کسی جز یک سکه شناس متعهد، یک سکه طلا را باز کند، و می توان با خیال راحت پیش بینی کرد که هیچ کس دیگری فکر نمی کرد تولد 21 سالگی خود را با ویفر طلایی تبریک بگوید.

ما این دلایل عالی دیگر را ارائه خواهیم داد که چرا طلا یک هدیه عالی و نه صرفاً مناسب است.

  • عمل گرایی: گیرنده می تواند آن را به صورت نقدی در هر زمان یا زمان مناسب بفروشد. طلا ارزش مالی خود را حفظ می کند و به هیچ وجه ارزش روابط بین فردی را بیان می کند.
  • قطعیت: طلا هرگز انتخاب بدی نیست. این سوال که به کسی که همه چیز دارد یا به ظاهر غیرممکن است چه چیزی را بدهیم، پاسخ آن در هدیه طلاست.
  • تصور: به عنوان مثال تصور کنید که به هر یک از کارمندان خود یک عقاب طلای آمریکایی به عنوان پاداش می دهید، شاید با این یادداشت که ژولیوس سزار پس از فتح یک سرزمین جدید به هر یک از سربازانش سکه های طلا داد. این بیانیه موفقیت، قدردانی و همبستگی است.

فلزات گرانبها به طور کلی، و طلا به طور خاص، خریدهای هوشمندانه هستند، چه به عنوان هدیه و چه برای خود. طلا هزاران سال است که ارزش واقعی و نقدینگی آسان خود را حفظ کرده است. از این نظر رقبای کمی دارد که هیچ کدام از آن پیشی نمی گیرد. می‌توانید وب سایت گالری طلا آرامه را مرور کنید تا هدیه مناسب خود را انتخاب کنید. انتخاب مناسب برای شما ممکن است یک اونس باشد. شمش طلا برای یک فرد، یا یک رول 10 1 اونس. سکه برای هدیه گروهی اگر حداقل به برخی از نکات بالا مرتبط باشید، نباید شک داشته باشید که هر تصمیمی که بگیرید، انتخاب درستی خواهید داشت.

آیا طلا در مقایسه با پول نقد هدیه خوبی است؟

یکی از راه های دیدن طلا به عنوان جایگزینی برای پول نقد است. اما چرا فقط پول نقد نمی دهید؟ خوب، این قانون یک را نقض می کند، یعنی شما واقعاً آن پول نقد را مصرف نمی کنید. بلکه به ثروت شما می افزاید و به شما امکان می دهد بیشتر مصرف کنید. تعبیر دیگر از این اصل این است که پول نقد تفکر کمتری نشان می دهد. برخی استثنائات سنتی مانند عروسی وجود دارد که در آن صریح است که زوج برای خرید آینده پس انداز می کنند، به عنوان مثال. پیش پرداخت برای خانه

طلا یک جایگزین به ما ارائه می دهد. و نقره هم همینطور. در واقع، شما به کسی چیزی می‌دهید که می‌توان آن را به نفع انتخابی او معامله کرد. با در نظر گرفتن این موضوع، شما متفکر نشان می دهید و احتمالاً چیزی را به آنها می دهید که قبلاً نداشتند. با این حال، شما به طور کامل از آن فرار نکرده اید که طلا پس از مصرف ناپدید نخواهد شد.

با این حال، برخی افراد ممکن است این را به عنوان یک مزیت قوی ببینند. آنها پاسخ می‌دهند که چه زمانی طلا در مقایسه با پول نقد هدیه خوبی است، با آن زمان‌هایی که می‌خواهید منافع اقتصادی آینده را به ارمغان بیاورید، متفکرانه نشان دهید و بلافاصله آن را بسوزانید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *